Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Når jeg er hjemme (min kjære har ikke badekar) så fyller jeg litt vann i karet, slik at jeg sitter med vann til magen. Bruker vanlig høvel (engangshøvel gir så mye søppel) og gilette barberskum (det for kvinner). Tar leggene og armhulene først før jeg går løs på underlivet, da har håret der blitt mykt og lett å fjerne.

Jeg liker å bruke en del skum og sitter på kne når jeg tar underlivet. Barber med hårene først, og så litt med og mot etterhvert. De første gangene må du regne med små, røde nupper, men nå får jeg det kun om jeg barberer meg for ofte. Gjør det vanligvis en gang i uka, men om du hater hårstubber må du nok frem med høvelen annenhver dag. Høvelen må være skarp, sløv høvel = røde nupper og sår!

Jeg bruker den høvelen fra Venus. Lilla med "geleputer".

Beste høvelen ever!

Hver tredje dag, i badekaret. Smører meg med krem eller olje etterpå. :0)

Jeg sverger til mach3 blader. :o) Mye bedre enn tidligere Venus-høvler i alle fall! Passer på både dame- og herreskaftene.

Når jeg er hjemme (min kjære har ikke badekar) så fyller jeg litt vann i karet, slik at jeg sitter med vann til magen. Bruker vanlig høvel (engangshøvel gir så mye søppel) og gilette barberskum (det for kvinner). Tar leggene og armhulene først før jeg går løs på underlivet, da har håret der blitt mykt og lett å fjerne.

Jeg liker å bruke en del skum og sitter på kne når jeg tar underlivet. Barber med hårene først, og så litt med og mot etterhvert. De første gangene må du regne med små, røde nupper, men nå får jeg det kun om jeg barberer meg for ofte. Gjør det vanligvis en gang i uka, men om du hater hårstubber må du nok frem med høvelen annenhver dag. Høvelen må være skarp, sløv høvel = røde nupper og sår!

A propos nupper: I fjor kjøpte jeg et vidundermiddel på et apotek på Kreta. Det er en krem som roer ned huden, og som lukter litt kamfer og inneholder kalium. Den er super både på solbrent hud og etter barbering, blir ikke nupper eller kløe i det hele tatt.

Ved forrige barbering glemte jeg helt å smøre meg med denne kremen, og da kom det kløende kuler. Så det er ikke tvil om at den virker, og mye bedre enn aloe vera.

Man får kjøpt mye nyttig snacks reseptfritt i Syden, som Voltaren gel til å smøre på senebetennelse etc. Det har jeg aldri sett i Norge.

Annonse

candyqueen_83

Jeg bruker engangshøvler mens jeg ligger i badekaret. Holder ved like jevnlig og da er det fort gjort.

Det har jeg alltid syntes høres ekkelt ut. Bader du i vannet med masse hår oppi da? Æsj, hadde ikke orka med hår fra bena heller jeg. Blir liksom mye eklere når håret er løst og fester seg på kroppen, enn når det sitter fast på kroppen fra før.

candyqueen_83

Høres tungvint ut. Hva med å stå i dusjen liksom? Jeg bruker maks ett minutt på å barbere alt nedentil. Blir så bra så :o)

Det har jeg alltid syntes høres ekkelt ut. Bader du i vannet med masse hår oppi da? Æsj, hadde ikke orka med hår fra bena heller jeg. Blir liksom mye eklere når håret er løst og fester seg på kroppen, enn når det sitter fast på kroppen fra før.

Nei, jeg gjør det helt på slutten og dusjer meg etterpå.

Dessuten blir det ikke masse hår i vannet. Jeg bareberer så ofte at det er ikke store sjeggstubbene som har rukket å vokse ut før jeg barberer.

candyqueen_83

A propos nupper: I fjor kjøpte jeg et vidundermiddel på et apotek på Kreta. Det er en krem som roer ned huden, og som lukter litt kamfer og inneholder kalium. Den er super både på solbrent hud og etter barbering, blir ikke nupper eller kløe i det hele tatt.

Ved forrige barbering glemte jeg helt å smøre meg med denne kremen, og da kom det kløende kuler. Så det er ikke tvil om at den virker, og mye bedre enn aloe vera.

Man får kjøpt mye nyttig snacks reseptfritt i Syden, som Voltaren gel til å smøre på senebetennelse etc. Det har jeg aldri sett i Norge.

De har voltaren gel i norge og, men den er på resept tror jeg. I danmark fåes den uten resept, og sikkert i sverige og.

Hva heter den kremen du smører på etter barbering?

Høres tungvint ut. Hva med å stå i dusjen liksom? Jeg bruker maks ett minutt på å barbere alt nedentil. Blir så bra så :o)

Det er lettere å ligge i badekaret. Tidligere hadde vi ikke badekar og jeg synes det var et evig styr med bareberinga. Ikke så lett å komme til overalt når man står.

Annonse

candyqueen_83

Nei, jeg gjør det helt på slutten og dusjer meg etterpå.

Dessuten blir det ikke masse hår i vannet. Jeg bareberer så ofte at det er ikke store sjeggstubbene som har rukket å vokse ut før jeg barberer.

Men det er nok med de små :o) Greit nok om man står i badekaret da.

De har voltaren gel i norge og, men den er på resept tror jeg. I danmark fåes den uten resept, og sikkert i sverige og.

Hva heter den kremen du smører på etter barbering?

Det skal du få svar på om noen timer. Gjett om jeg skal hamstre ved første anledning.

Skal til hellas i august, så da må jeg se etter det :o)

Den heter Algoflogen. Forte calcium og skin relieving cream står det også på flasken. (Jeg blander alltid sammen kalium og kalsium.) Den inneholder bl.a. også Aloe Vera og vitamin A.

Den kan også brukes på babyer, står det på den.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...