Gjest Anonym bruker Skrevet 18. juli 2008 Del Skrevet 18. juli 2008 Hei! Jeg er 31 år og har født mitt første barn for 6 uker siden, ukomplisert og uten hjelpemidler, men med lang utdrivningstid, på nesten 2 timer. Jeg er selv lege (indremed). Etter fødselen har jeg hatt problemer med lekkasje, dette oppsto noen dager etter fødselen og har avtatt noe, men ikke helt. Når jeg undersøker meg selv ser det ut som det er noe fremfall av fremre skjedevegg, og jeg ser urinrørsåpningen svært tydelig, dette har jeg ikke gjort før. Lekkasjen kommer når jeg forsøker å løpe, dryppvis/støtvis, men også av og til større mengder, spesielt hvis jeg blir emosjonelt opprørt (rart?), og det kan av og til føles som om "ting henger ned"/pressfølelse. Jeg har vært nøye med bekkenbunnstreningen hele tiden etter fødsel, men kunne vært mer nøye før fødsel. Har alltid trent mye, spesielt løping, og har også trent under graviditeten. Hadde mye nedtrykksfølelse og åreknuter i vagina siste trimester. Det jeg lurer på er om jeg kan forvente at vevet i skjeden trekker seg noe mer sammen og opp enn det har til nå? Er det noe jeg kan gjøre selv foruten knipeøvelser, for eks østrogenkrem? Har forsøkt å søke på nettet ang lignende problemstillinger, uten å finne noe som ligner dette helt. Kan jeg forvente full restitusjon eller må jeg leve med dette? Hva ville i så fall være førstevalg innenfor kirurgi? Husker fra studiet noe som heter TVT, er dette noe som er aktuelt dersom man likevel skal ha flere barn på sikt? Jeg er som du skjønner lite motivert for å leve med urinlekkasje, og gleder meg enormt til første løpetur... håper på konstruktivt råd! Mvh, "Utålmodig" 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/310750-urinlekkasje/ Del på andre sider Flere delingsvalg…