Gå til innhold

HJERTESVIKT?

Anbefalte innlegg

Gjest lei meg konstant

Hjertesvikt? Mann 32 år gammel. Har hatt et enormt langt sykdomsbilde, bestående av hjertefokus pga ekstrasystoler som ikke ble avdekket/diagnosert og tatt på alvor før det hadde gått meget lang tid. Gav en hjerteangst over tid. Har påvist sensitivt hjerte, og ekstrasystoler som ikke skal være farlig. Jeg får ekstraslag 90% av tiden når de sier de skal avta, som ved fysiske utfordringer, opphisselse og adrenalin. De siste 8 mnd har jeg vert svimmel. Nautisk vertigo. Har gått runden med eksperter, og tatt MR av hodet, blodprøver osv. Alt har vert fint. I perioder har jeg vert SÆRS tung. Tungpustet, og generelt tung i kroppen, tunge hjerteslag, får puls og følelsen av å være sliten bare av å ta på sko, eller snakke og gå enkle trapper.. Jeg kan lese meg frem til å ha alle symptomer på hjertesvikt untatt ødemer el vann i ankler. I tillegg har jeg gått med blodtrykksmåler i 24 timer nylig, som viser et generelt lavt trykk, med enkelte episoder (om natten når sover, og når jeg akkurat har våknet. Da føles det som man skal sprenge, og man får "hjertesviktfølelsen med tunghet beskrevet over igjen) med veldig lave verdier. Ingen lege har sett på tallene enda, men de laveste tall var Syst.84, og diast.42, mens resten (hoveddelen) av de 24 timene varierte mellome Syst.90-110, og dast 60-79. Jeg ser at dette kan være symptomer på hjertesvikt. Jeg har vert undersøkt med ultralyd, ekg og belastning hos hjertespes som sier d er ikke snakk om svikt. Men dette var for ca 3 mnd siden, da jeg ikke var i en sånn dårlig "periode" som nå, og er redd for at svikt må taes der og da når man har en dårlig periode. Selv om leghen har sagt jeg har svikt eller ikke. Det går ikke og kommer . Har ellers et relativt stiollesittende liv, med meget dårlig kosthold. Jeg er meget bekymret, redd og utrolig lei nå. Jeg vil ha en diagnose, eller avkrefte hva dette er og ikke er, da jeg faktisk bare er nødt til å sitte å se at livet mitt fortsetter uten meg. Har hatt problemer med å stole blindt på legen da han tidligere avfeide at jeg hadde ekstraslag, og kunne føle min egen puls. Jeg skal ta prøver på tungmetaller, og div andre blodprøver på oppfordring fra andre. Men jeg har liksom låst meg litt på hjertesvikt teorien.....:-( - Lei meg hele tiden

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/310793-hjertesvikt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...