Gå til innhold

Hva og hvor i København?

Anbefalte innlegg

Gjest ut og reise

Jeg og en venninne reiser til København i neste uke. Skal være der i to dager. Jeg har (utrolig nok) aldri vært der før, og det har ikke venninnen min heller. Så er det noen som har gode tips til hvor vi bør gå og hva som må ses? Vi ser for oss litt shopping (ikke dyre designergreier, heller små koselige butikker), kafeer, god lunsj og muligens en tur i dyrehagen. Hvor shopper man, og hvilke områder er bra for en hyggelig lunsj?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/310813-hva-og-hvor-i-k%C3%B8benhavn/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Elextra

Nær sagt - hvor som helst :-)

Andre kan sikkert gi deg flere tips, men for en førstegangsbesøkende vil jeg anbefale det sidegatene til Strøget. Der finner du mer spennende butikker og kaféer enn på Strøget og antakelig noe av det beste i København.

Sjekk ellers ut http://www.aok.dk/

Jeg elsker København!! Det er utallige små, hyggelige butikker og kafeer der. Strøget er kjedelig, syns jeg, nesten bare de samme kjedebutikkene som her hjemme. Men i sidegatene kan man finne mye artig.

Ellers så liker jeg meg veldig godt i Gammel Kongevej. Den er lang og med massevis av spennende butikker av alle slag, konditorier, kafeer og restauranter. Jeg foretrekker å spise middag på Det gamle apotek ikke langt fra Strøget. Der er det både atmosfære og nydelig mat, virkelig et hyggelig sted. Bare spør dere fram. Det er ikke vanskelig å få hjelp. Spør gjerne noen av avisguttene som er ute med kjerrene sine, de er godt kjent og veldig hjelpsomme. Ellers er det jo kjempekoselig i Nyhavn da.

Jeg liker godt den zoologiske haven i København. Det går buss fra sentrum, det er ikke langt. Hvis dere skal dit, så husk å spør etter zoologisk have, ikke etter dyrehaven. Dyrehaven ligger litt utenfor København og er verdens eldste Tivoli, og Københavnernes forlystelsessted gjennom flere århundre. Absolutt verdt et besøk det også, men det er ingen dyrehage sånn vi vanligvis tenker oss det. Det er et stort og kjempefint friområde der hvor man kan gå tur, eller kjøre med hest og slede. I det området går det store flokker med hjortedyr, derav navnet. Kongefamilien sitt gamle jaktslott, som fortsatt er i bruk i jakttiden en gang i året, ligger også i det området.

God tur til København! Der er det mye å oppleve.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...