spirito Skrevet 4. juli 2001 Skrevet 4. juli 2001 Det er noe jeg lurer veldig på. Når man glemmer en p-pille må man jo bruke annen prevensjon fordi pillene ikke lengre er sikre, men når man tar pause i en uke for å få mensen, da er det sikkert? Skjønner ikke helt det der... Er det meningen at man ikke skal ha sex i de dagene før man får mensen, eller? Og hvis man glemmer en pille, kan man bare hoppe over i en uke for å så få mensen? Er alt lixom trygt da? Er det noen som skjønner hva jeg mener, og kan forklare for meg? 0 Siter
Mette Moen, Gynekolog Skrevet 5. juli 2001 Skrevet 5. juli 2001 Det var et fornuftig spørsmål du kommer med. Vi regner med at man er sikker i hele uken uten pille hvor man har mensen mellom to brett. Det som er det avgjørende er hvor lenge man har brukt pillen. Hvis man glemmer i starten skal det ikke så mye til å sette i gang eggløsning, men har man brukt pillen i tre uker, så tar det så lang tid at man vil være beskyttet av det nye brettet man er startet på. Man kan i starten ikke bare slutte i en uke og være trygg igjen, man må ha brukt pillen i lengre tid. Hvis man glemmer en av de siste på brettet, så kan man stoppe opp og begynne igjen etter en uke. 0 Siter
spirito Skrevet 6. juli 2001 Forfatter Skrevet 6. juli 2001 Det var et fornuftig spørsmål du kommer med. Vi regner med at man er sikker i hele uken uten pille hvor man har mensen mellom to brett. Det som er det avgjørende er hvor lenge man har brukt pillen. Hvis man glemmer i starten skal det ikke så mye til å sette i gang eggløsning, men har man brukt pillen i tre uker, så tar det så lang tid at man vil være beskyttet av det nye brettet man er startet på. Man kan i starten ikke bare slutte i en uke og være trygg igjen, man må ha brukt pillen i lengre tid. Hvis man glemmer en av de siste på brettet, så kan man stoppe opp og begynne igjen etter en uke. Takk! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.