Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei!!

Det er så mange av dere som snakker om kynnere, at det er sammentrekninger av livmoren. Jeg er nå i uke 34, og lurer på om jeg kjenner slike. Av og til kjennes magen veldig stiv, som om den trekker seg sammen. Opplever dette gjerne når jeg er litt stresset og har løftet mye eller er sliten.

Men så har jeg lest at de kommer når du ligger, og at de forsvinner når du reiser deg. At dette er forskjellen på rier og kynnere. Jeg har ikke merket dette når jeg ligger, tror jeg. Men når jeg står eller sitter. Det er heller ikke ofte jeg har kjent det!

Noen som kan forklare en uerfaren gravid i 34. uke hvordan dette skal være? Jeg har hørt det er forberedelser livmora skal gjøre før fødselen. Hvorfor vil ikke min livmor forberede seg til fødselen?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/31095-kynnere/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Åsa Prebensen, Jordmor

Ja, det hörs ut som det är kynners om du har av och till. De kommer oftast, så som du beskriver det, efter stress eller fysisk belastning och försvinner efter vila. Detta är alltså ofraligt , så länge som de inte är varaktiga eller regelbundna. Så visst förbereder sig din livmoder inför förlossningen. Lycka till!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/31095-kynnere/#findComment-123425
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...