Gå til innhold

Skal det virkelig verke så mye i magen?

Anbefalte innlegg

Gjest Meridian

Hei

Jeg er 19 uker gravid og har endel vondt i magen. Jeg vil tro at det er der livmoren er. Jeg kan kjenne når jeg klemmer på magen er det er "ruglete", og dette er vel livmor?

Uansett...det verker endel..og i dag tidlig var det vondt å stå opp. Kjenner det særlig rett over skambeinet...og da når jeg går er det verst.

Regner med at det er bånd som strekkes og slikt - men er det "normalt" at man kjenner det hele tiden?

Jeg har høyt SF mål, men det skulle vel ikke ha noe å si?

Kan det ha med morkakens beliggenhet å gjøre? Jeg kjenner tydelige spark når jeg legger hånden på magen..så da ligger den vel ikke foran?

Hilsen Meridian i uke 19

Fortsetter under...

Åsa Prebensen, Jordmor

Vad dina smärtor kommer utav, är inte lätt att veta. Om smärtorna sitter alldeles över skambenet, så kan det bero på bäckenlossning. Blir magen hård när du får ont, så kan det bero på att livmodern drar ihop sig och gjör sammandragningar,de sk kynnere. Så länge som smärtan bara kommer av och till är det som regel inget farligt. Jag tycker att du skall ta upp detta med din jordmor/doktor så att de får undersöka dig, för att se om det kan vara bäckenlossning. Jag önskar dig lycka till vidare!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...