Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Snodig overskrift, men jeg kom ikke på noe bedre. Men altså. Jeg vet ikke helt hvordan jeg skal stille spørsmålet uten å virke fordomsfull. Jeg er _ikke_ det, bare nysgjerrig. Fordi jeg syns det er litt rart.

Altså, i går snakket jeg med en kompis som sliter litt med kona si om dagen. Jeg kom til å tenke på at jeg har lest her inne at noen har hatt redusert sexlyst pga hormonspiral, og jeg spurte hvilket prevensjonsmiddel de bruker. Og de bruker kondom. Er det vanlig for par som har vært sammen i nesten 15 år å velge det? (De er i underkant av 40-årene begge to).

Når jeg snakker med mine venninner så er de aller fleste av dem på p-piller/ p-sprøyter/ p-pinne/ p-plaster eller spiral. Så jeg syntes det hørtes rart ut at hun foretrakk at han brukte kondom.

Nå er det ikke sikkert at det er rart i det hele tatt, for mitt sammenligningsgrunnlag er jo ganske snevert, bare mine venninner. Kan jo være hun tåler hormonprodukter dårlig da. (?)

Er det noen av dere som velger kondom?

Takk for svar.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/310975-prevensjonsmiddel-i-et-forhold/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Ulvinnen

Vi bruker kondom som prevensjonsmiddel, selv om vi har vært gift en årrekke.

Ganske enkelt fordi vi ikke har funnet et preventiv som virker bedre. Hormonpreventiv kan jeg ikke bruke pga bivirkningene. Kobberspiral er også utelukket pga at jeg har veldig kraftig mensblødning. Pessar brukte jeg en periode, men det frister enda mindre enn kondom nå.

Så da gir svaret seg selv. Kondom er no' herk, men det funker.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...