Gå til innhold

utvidet etter fødselen?

Gjest tenker på sexlivet etter fødselen

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest tenker på sexlivet etter fødselen

De fleste kommer helt fint fra det når det har gått en stund og ting har gått tilbake til seg selv igjen. :o)

Noen av oss må dessverre innom kirurgen en tur, men det er utrolig mye de kan gjøre om ting har gått galt! :o)

Får man dekket en eventuell kirurgi?

Får man dekket en eventuell kirurgi?

Spørs hva du begrunner det i. Jeg fikk blærefremfall etter en hard fødsel og måtte under kniven, fikk dekket det ja. Om det kun er kosmetisk må du nok punge ut selv, er det medisinske grunner så får du dekket det.

Gjest trening er tingen

Muskulaturen blir litt slappere, så jeg vil anbefale bekkenbunnstrening. Ligg på rygg på gulvet, og løft rumpa opp fra bakken, knip, hold igjen noen sekunder,slapp av og gjenta... gjør dette hver dag.

Når du tisser bør du bryte strålen, da vet du at du strammer de riktige musklene, stram så du stopper tisset, slapp av og tiss mer, stram igjen og tiss ferdig. Fin måte å trene musklene på.

Under samleie prøver du å presse de samme musklene så det strammer seg rundt penis, deilig for han og du kjenner mer, samtidig som du får trent opp muskulaturen igjen.

Muskulaturen blir litt slappere, så jeg vil anbefale bekkenbunnstrening. Ligg på rygg på gulvet, og løft rumpa opp fra bakken, knip, hold igjen noen sekunder,slapp av og gjenta... gjør dette hver dag.

Når du tisser bør du bryte strålen, da vet du at du strammer de riktige musklene, stram så du stopper tisset, slapp av og tiss mer, stram igjen og tiss ferdig. Fin måte å trene musklene på.

Under samleie prøver du å presse de samme musklene så det strammer seg rundt penis, deilig for han og du kjenner mer, samtidig som du får trent opp muskulaturen igjen.

Nei, man skal aldri trene på den måten. Man kan gjøre det for å finne de riktige musklene, men ellers kan det føre til ufullstendig tømming av blæren og infeksjonsrisiko tror jeg det var.

Annonse

Jeg har fått 3 barn. Første ble tatt med keisersnitt, de andre to har jeg født vaginalt.

Jeg har ikke blitt videre i skjeden, men så har jeg også tatt min dose med knipeøvelser :)

Sexen synes jeg bare blir bedre og bedre...

Rett etter fødselen er man selvfølgelig litt utvidet, og det er mange som sliter litt med lett urinikontinens. Dette bedres med knipeøvelser.

Noen ganger kan en fødsel gå veldig fort, og man kan sprekke ganske grundig. Da kan det bli snakk om operasjon for å sy alt på plass.

Selv etter slike operasjoner så blir man rimelig normale i underlivet i etterkant.

Summa summarum: Ikke bekymre deg du :)

Annonse

• 2 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...