Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei,

Om noen måneder skal jeg føde mitt tredje barn. Ved de to forrige fødslene fikk jeg ikke pressrier i det hele tatt, og brukte begge ganger to timer på å presse ut babyen etter at jeg hadde full åpning. Er det da sannsynlig at jeg ikke får pressrier ved min tredje fødsel heller?

Pga. manglende pressrier har jeg brukt fødeseng i utdrivningsfasen , men er det alternative stillinger som kan være lettere for meg å føde i?

Hilsen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/31104-pressrier/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Åsa Prebensen, Jordmor

Tyvärr så är det en del kvinnor som inte får några "riktiga" kryst/press- värkar/rier. Detta är givetvis jobbigare, då man av egen kraft måster försöka att krysta ut branet. Det tar då också ofta lite längre tid, som det har gjort för dig. Jag tror tyvärr att detta kommer att skje också vid din 3 födsle, men man kan ju aldrig vara helt säker. Vilken förlossningsställning som är bäst , är mycket varierande från kvinna till kvinna. Det gäller att finna den ställning som man själv tycker att man får bäst kraft i. Du får antagligen pröva dig fram för att finna den rätta för dig. Jag önskar dig lycka till!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/31104-pressrier/#findComment-123428
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...