Gå til innhold

Forkjølelsessår i ansiktet?

Anbefalte innlegg

Gjest andreas8

Hei,

Jeg har de siste dagene fått en rekke lyserøde insektsbitt-liknende merker i ansiktet. Det er ett stort et en halv centimeter fra munnviken, og en rekke med 2-3 forekomster (både enkeltmerker, og "klumper" med 4-5 på et sted) opp mot tinningen, hvor det er en stor klump med merker.

Jeg trodde først det var insektsbitt, men da de begynte å gjøre vondt istedet for å klø ble jeg usikker på hva det faktisk var. Da jeg våknet i dag, la jeg merke til 4 (2*2) kvise-liknende merker på underleppa - disse er mørkere og mer blemme-aktige enn de i resten av ansiktet. I tillegg føler jeg meg generelt "dårlig", vondt i hodet, nakken, svelg og "utenpå" halsen, men siden jeg har vært og er fremdeles forkjølet, tenkte jeg ikke noe mer over det. Men da jeg i dag altså oppdaget de nye merkene på leppa, søkte jeg litt på internett og kom over "herpes simplex hudinfeksjon" (HSV), også kjent som forkjølelsessår (som er et mye hyggeligere navn).

Symptomene passer jo for det meste godt, men så var det de insektsbitt-liknende merkene da. Er det mulig at dette også skyldes HSV? Og er det i såfall noe jeg kan gjøre?

Takk!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/311148-forkj%C3%B8lelsess%C3%A5r-i-ansiktet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sporty mamma

Man kan få forkjølelsessår i ansiktet, ikke bare på leppene så det er mye mulig det kan være det.Det er ikke så mye og gjøre med forkjølelsessår annet enn og ikke klore på det.Du kan få kjøpt noe som heter Antix resptfritt på apoteket som kan begrense utbruddet.Denne salven bør man begynne med ved første tegn til utbrudd(prikking og kløe) men den kan også begrense utbrudd.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...