Gå til innhold

Gravid og har gått på p-pilla til uke 20!hjelp

Anbefalte innlegg

Gjest hellasman

Hei

Jeg å min kjæreste oppdaget i går med en graviditetstest at hun var gravid, så klarte vi å få oss en rask titt hos en doktor der vi latet som at graviditeten var planlagt var litt redde, han sa at hun sansynligvis var rundt en 20 uker på vei!

Dette er skremmende hun har gått på pilla hele svangerskapet til nå,og hat mensen/blødninger som normalt ,kansje vert litt kvalm en gang i blandt men vi hadde aldri komt på at hun kunne ver gravid!

Vi fikk pluttseli mistanke da magen pluttseli poppet ut,veldi sjukt og skremmende!

Men det jeg lurer på er om at det er farlig å ha gått på p-pilla såpass lenge?har ike hatt smerte eller noe,det er jo skremmende vi har ikke time hos sjukehuset før om halv annen uke, jeg er livredd:S

Fortsetter under...

Gjest lykke til!

Det går som oftest bra, noen sier at p-pillebruk kan gi store babyer?

En venninne av meg var 3-4 mnd på vei før hun oppdaget hun var gravid - og hun hadde gått på p-piller. Hun hadde en "dårlig" fastlege som sa at hun måtte ta abort for ungen var garantert helt invalid og vanskapt osv... heldigvis slo hun seg ikke til ro med det og bad om grundig undersøkelse på sykehuset, og alt så bra ut med barnet.

Hun hadde til og med røkt under hele svangerskapet og et par fester før hun oppdaget hun var gravid. Likevel - da barnet kom var det helt velskapt :)

Så det trenger ikke nødvendigvis gå galt.....

Tror man får ekstra grundig oppfølging av jordmor når det er sånn.

Dere får be om time hos jordmor, dere får nok ultralyd med en gang siden det er uke 16-18 som er vanlig med ultralyd.

Det går som oftest bra, noen sier at p-pillebruk kan gi store babyer?

En venninne av meg var 3-4 mnd på vei før hun oppdaget hun var gravid - og hun hadde gått på p-piller. Hun hadde en "dårlig" fastlege som sa at hun måtte ta abort for ungen var garantert helt invalid og vanskapt osv... heldigvis slo hun seg ikke til ro med det og bad om grundig undersøkelse på sykehuset, og alt så bra ut med barnet.

Hun hadde til og med røkt under hele svangerskapet og et par fester før hun oppdaget hun var gravid. Likevel - da barnet kom var det helt velskapt :)

Så det trenger ikke nødvendigvis gå galt.....

Tror man får ekstra grundig oppfølging av jordmor når det er sånn.

Dere får be om time hos jordmor, dere får nok ultralyd med en gang siden det er uke 16-18 som er vanlig med ultralyd.

takker så mye for godt svar=)

Vi får håpe på det beste=)

mvh jkm

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...