Gå til innhold

uventet gravid - har brukt antidepressiva

Anbefalte innlegg

Gjest - veldig engstlig akkurat nå -

Hei! Hadde EL 10/11. juli. Tok negativ gravidtest fredag 25. juli, men i går, 28.juli, var den positiv. Problemet mitt er at jeg har gått på Cymbalta. Er på nedtrapping, har helt siden rett før EL tatt 60 mg annenhver dag. Har ikke tatt tablett siden 26. juli, og kommer heller ikke til å ta flere. Leser at denne ikke skal tas ved graviditet, og er nå livredd for at jeg har gjort noe som kan skade. Store hjerneskader etc..... I tillegg har jeg i ferien drukket alkohol. 1 - 2 glass rødvin 5 kvelder etter EL (siste gang 25. juli). Total avholdenhet er en selvfølge for meg under graviditet og jeg er veldig lei meg for at jeg har drukket før jeg visste jeg var gravid. Er det stor fare for at dette har gjort stor skade så tidlig i graviditeten? Når deler mor og embryo blod? Vil alkohol/Cymbaltaen min ha påvirket embryoet selv før vi deler blod? Selv om det ikke var planlagt er det veldig koselig og velkomment! Men burde jeg vurdere abort på grunnlag av mitt "usunne" liv i sommer? Tusen takk for svar.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/311284-uventet-gravid-har-brukt-antidepressiva/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...