Gå til innhold

er urinrør infeksjon farlig fysisk eller sykisk

Anbefalte innlegg

Gjest nervøs mannen

hadde samleie uten prevesjon for c.a 2 uke siden. og no føle jeg smerter på toalettet og når jeg kniper på kukhodet:/ beklager uttrykket.. har ikje noe utflod eller noe. men vett skremt og nervøs for at jeg har det. og jeg leser at det er ikke funnet ut noe svar på hvorfor det skjer.. dermed ikje medisin kan e tenke meg :( hadde vert bedre å bruke norske stats penga te slike ting enn annet ubrukelig:( men kan jeg fikse på dette uten at jeg må på lege eller noe? skal kanskje idag for å skjekke om e har det.. men bedre å spørre fler enn bare 1 og god helg og en stor takk :)

Fortsetter under...

Gjest nervøs man

Det er litt vanskelig å skjønne hva du skriver, men om du har smerter når du tisser så bør du gå til legen. Det kan være en urinveisinfeksjon og da trenger du behandling så snart som mulig. Drikk mye surt så lenge.

vis det er bare sånn kortvarig smerte når man pissa..kan man vente 1 dag eller 2 for å teste om det går over?

vis det er bare sånn kortvarig smerte når man pissa..kan man vente 1 dag eller 2 for å teste om det går over?

Om det skulle være urinveisinfeksjon er det lite lurt å vente, den kan gå opp til nyrene og gi nyrebekkenbetennelse og det vil du garantert ikke ha. Gå til legen med en urinprøve og du får svaret med en gang.

Gjest nervøs mann

Om det skulle være urinveisinfeksjon er det lite lurt å vente, den kan gå opp til nyrene og gi nyrebekkenbetennelse og det vil du garantert ikke ha. Gå til legen med en urinprøve og du får svaret med en gang.

fastlegen eller kan man gå te helsestasjon?

får jeg har ikke fastlege

men tuuuuusen takk =)

fastlegen eller kan man gå te helsestasjon?

får jeg har ikke fastlege

men tuuuuusen takk =)

Helsestasjonen er for små barn og ungdom, ikke for voksne. Ta kontakt med legekontoret nærmest der du bor og be om å få dem til å sjekke en urinprøve for deg. Burde ikke være noe problem.

Annonse

Gjest nervøs man

Helsestasjonen er for små barn og ungdom, ikke for voksne. Ta kontakt med legekontoret nærmest der du bor og be om å få dem til å sjekke en urinprøve for deg. Burde ikke være noe problem.

takker =)

men kan man dø av det?

og kan det dukke opp igjen 2 ganger?

Gjest Shira :o)

takker =)

men kan man dø av det?

Du dør ikke av en urinveisinfeksjon. Det kan bli farlig om det går til urosepsis (blodforgiftning) men tro du meg, da er du så syk at du ringer legevakten. Jeg har nemlig hatt det.

Ta en urinprøve av morgenurinen din, la noen dråper urin renne i toalettet, så ta prøven oppi ett rent glass/boks/flaske med lokk (kan kjøpes egne beger på apotek).

Lever på ditt legekontor og si at du skal testes for urinveisinfeksjon.

Da sier de ifra om du skal vente eller ringe for å få svaret. Har du infeksjon vil en lege skrive ut antibiotika til deg. Har du ikke infeksjon ber du om en legetime.

Selv om du ikke har fastlege, skal det være mulig å få legetime, men det koster litt mer.

Urinveisinfeksjon kan du få flere ganger. Det kan gå i nyrene, da får du sterke smerter og som oftes feber.

Det kan også være en urinrørskatarr. Uansett, viser ikke prøven tegn på infeksjon så ber du om time.

takker =)

men kan man dø av det?

Nyrebekkenbetennelse kan man få mange ganger, man dør kanskje ikke av det, men det skal være jævlig smertefullt og det kan sikkert bli temmelig alvorlig om man ikke får behandling. Nyrene er livsviktige for å skille ut urin vet du.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...