Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg er en kvinne på 38 år som har begynt å miste øyevipper. Første gangen jeg gjorde det var i fjor sommer. Etter noen måneder roet det seg og begynte igjen nå i mai. Da mister jeg så mange på en gang, at det blir et helt åpent område hvor jeg ikke har øyevipper. Jeg mister på begge øynene og på de samme stedene, selv om det kanskje ikke er like mange på hver side. Øyevippene kommer ut igjen etter en stund, har lest at det tar ca. 30 dager. Men så kan jeg miste på et annet område. Derfor har jeg for tiden aldri alle øyevippene som jeg skal ha.

Jeg bruker øyevippetang, men det har jeg gjort i over 20 år. Føler ikke at jeg mister øyevipper når eller fordi jeg bruker den. Jeg bruker mascara hver dag og har brukt den samme fra Lancome i mange år. Har bare byttet type innenfor samme merke. Jeg tar alltid av meg sminken før jeg legger meg, ved unntak av et par ganger i året. Det er litt forskjellig hva jeg bruker for å fjerne sminken, det kan være alt fra våtservietter til øyesminkefjerner. Prøver å fjerne mascara forsiktig med bomull.

Dette er lite pent og plager meg fordi det er synlig. Jeg mister ikke hår noen andre steder på kroppen, men har hatt en lang periode nå hvor jeg røyter en del hår. Men det har jeg også gjort før. Jeg har ingen fysiske plager, verken klør, er ikke rød eller hoven.

Kan du hjelpe meg eller gi meg noen gode råd?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/311361-mister-%C3%B8yevipper/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...