Gå til innhold

Vond svettelukt

Anbefalte innlegg

Gjest stud1t

Hei!

Jeg er en ung mann på 24 år som i den siste tida har fått temmelig vond svettelukt. Dette plager meg og jeg lurer på om det er noe jeg kan gjøre med det.

Jeg har en del krypter i mandlene mine, som gjør at de er vonde av og til, og lager puss... Jeg har i lengre tid også vært dårlig til å drikke nok væske, så jeg har hatt en gul/lysebrun urin som av og til også har vært uklar...har grønnaktig snørr store deler av året. Kan dette henge sammen med den vonde svettelukten?

Jeg føler meg generelt frisk og i god fysisk form. Jeg har ganske mange jern i ilden som bidrar til stress, men det er skjeldent jeg føler at jeg for travle dager.

Håper noen kan svare meg. :)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/311376-vond-svettelukt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mandlene har ikke noe med svettelukten å gjøre såvidt jeg kan skjønne, men du bør absolutt drikke mye mer vann enn det du gjør! Når urinen blir mørk på farge og lukter så tyder det på at den er veldig konsentrert og lite "utvannet", vil tro det kan overføres til svette også.

Gjør det til en vane å ha med deg en vannflaske overalt hvor det er mulig og drikk ofte! Kjøp gjerne en sånn fra Imsdal eller noe sånt med drikketut og fyll på med rent vann fra springen når du har drukket opp det som er i flaska. :o) Drikk gjerne 2-3 flasker om dagen, særlig nå når det er så varmt.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/311376-vond-svettelukt/#findComment-2538456
Del på andre sider

Gjest stud1t

Mandlene har ikke noe med svettelukten å gjøre såvidt jeg kan skjønne, men du bør absolutt drikke mye mer vann enn det du gjør! Når urinen blir mørk på farge og lukter så tyder det på at den er veldig konsentrert og lite "utvannet", vil tro det kan overføres til svette også.

Gjør det til en vane å ha med deg en vannflaske overalt hvor det er mulig og drikk ofte! Kjøp gjerne en sånn fra Imsdal eller noe sånt med drikketut og fyll på med rent vann fra springen når du har drukket opp det som er i flaska. :o) Drikk gjerne 2-3 flasker om dagen, særlig nå når det er så varmt.

Tusen takk for tips Lillemus :)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/311376-vond-svettelukt/#findComment-2538537
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...