Gjest jente født -79 Skrevet 2. august 2008 Del Skrevet 2. august 2008 Hei Jeg er 29 år, mannen min 31. Ønsker oss barn. Jeg har brukt kombinasjonsp-piller i ca 11 år. Sluttet med dem i desember 2007. Siden dette hatt én eggløsning med etterfølgende menstruasjon (mai 2008). Muligens også en eggløsning i mars, uten påfølgende menstruasjon. Vært hos gynekolog; hormonprøver etc normalt. Klinisk/biokjemisk ikke pcos. Gyn anbefalte provera+pergotime. Imidlertid er jeg litt usikker på om det er "for tidlig" å starte med dette nå. Det er i denne forbindelse 3 ting jeg lurer på: 1 Hva anses som innenfor normalen når det gjelder å få tilbake regelmessig syklus etter p-pillestopp? Noen sier 6 mnd, andre sier 12 mnd. Hva er din erfaring? 2 Jeg er normalvektig, BMI 21. Har imidlertid trent en del tidligere. Har det siste året trent ca 4 dg x 1 time per uke, relativt intensivt. Fra og med denne uken har jeg redusert intensiteten på treningen; unngår for høy puls. Tror du dette vil ha noen effekt mtp å få tilbake eggløsning? 3 Hvor lenge bør jeg vente før jeg starter med pergotime? Gynekologen har vært litt bestemt, og det har ikke vært anledning til å ta disse tingene opp med henne, derfor spør jeg deg. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/311485-eggl%C3%B8sning-etter-p-piller/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mette Moen, Gynekolog Skrevet 2. august 2008 Del Skrevet 2. august 2008 Hvis du har hatt eggløsning vil du få menstruasjon med mindre du er gravid. 1. Det er normalt å få menstruasjon omtrent en måned etter man har sluttet med p-pille. 2. Trening som du beskriver skulle ikke innvirke på menstruasjonen, høy puls er ikke noe som du absolutt skal unngå. 3. Hvis du ikke har eggløsning, er det en god ide å starte pergotime, så da er jeg enig med din gynekolog. Jo yngre kvinnen er, jo større sjanse er det for å lykkes. Så jeg synes du skal følge gynekologens råd. Lykke til, vennlig hilsen Mette H Moen PS jeg går ut fra at dine hormonverdier er sjekket? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/311485-eggl%C3%B8sning-etter-p-piller/#findComment-2539428 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.