Gjest jente født -79 Skrevet 2. august 2008 Skrevet 2. august 2008 Hei Jeg er 29 år, mannen min 31. Ønsker oss barn. Jeg har brukt kombinasjonsp-piller i ca 11 år. Sluttet med dem i desember 2007. Siden dette hatt én eggløsning med etterfølgende menstruasjon (mai 2008). Muligens også en eggløsning i mars, uten påfølgende menstruasjon. Vært hos gynekolog; hormonprøver etc normalt. Klinisk/biokjemisk ikke pcos. Gyn anbefalte provera+pergotime. Imidlertid er jeg litt usikker på om det er "for tidlig" å starte med dette nå. Det er i denne forbindelse 3 ting jeg lurer på: 1 Hva anses som innenfor normalen når det gjelder å få tilbake regelmessig syklus etter p-pillestopp? Noen sier 6 mnd, andre sier 12 mnd. Hva er din erfaring? 2 Jeg er normalvektig, BMI 21. Har imidlertid trent en del tidligere. Har det siste året trent ca 4 dg x 1 time per uke, relativt intensivt. Fra og med denne uken har jeg redusert intensiteten på treningen; unngår for høy puls. Tror du dette vil ha noen effekt mtp å få tilbake eggløsning? 3 Hvor lenge bør jeg vente før jeg starter med pergotime? Gynekologen har vært litt bestemt, og det har ikke vært anledning til å ta disse tingene opp med henne, derfor spør jeg deg. 0 Siter
Mette Moen, Gynekolog Skrevet 2. august 2008 Skrevet 2. august 2008 Hvis du har hatt eggløsning vil du få menstruasjon med mindre du er gravid. 1. Det er normalt å få menstruasjon omtrent en måned etter man har sluttet med p-pille. 2. Trening som du beskriver skulle ikke innvirke på menstruasjonen, høy puls er ikke noe som du absolutt skal unngå. 3. Hvis du ikke har eggløsning, er det en god ide å starte pergotime, så da er jeg enig med din gynekolog. Jo yngre kvinnen er, jo større sjanse er det for å lykkes. Så jeg synes du skal følge gynekologens råd. Lykke til, vennlig hilsen Mette H Moen PS jeg går ut fra at dine hormonverdier er sjekket? 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.