stubbeline Skrevet 2. august 2008 Del Skrevet 2. august 2008 jeg er en kvinne på 40 år. hadde regelmessig mens inntil noen prøverørsforsøk for ca 15 år siden. etter det har mensen vært regelmessig i lange perioder, mens det i andre perioder har vært veldig uregelmessig. det vil si at jeg har hatt blødninger som har vart opp til 14 dager i strekk, og har også kun hatt "fri" 14 dager før neste blødning har startet. men vanligvis så er blødningene mine regelmessige "for meg", en blødning varer 8-10 dager, og så går det 16-20 dager før neste blødning starter. har mye smerter, veldig kraftige blødninger, noe som ser ut til å bare øke på ettersom årene går. men nå har altså mensen stoppet opp, noe som er helt uvanlig til meg å være. siste dag i siste mens var 2. juli, altså for en måned siden. og jeg har nå gått 14 dager og ventet på mensen. har hatt mye av de samme symptomene som jeg får før/under mens. vond rygg, ømme bryster, smerter i magen. men disse smertene i magen er nå mer som murrende kramper som er mye svakere enn når jeg har mens. ellers så føler jeg meg veldig oppblåst i magen, og ser slik ut også, da den står ut som en liten tromme. jeg har alltid sovet mye på magen, men nå greier jeg det rett og slett ikke da det føles skikkelig ubehagelig å ligge på magen- det blir som et kvalmende trykk i magen. jeg er gift, har altså fast partner, og har heller ikke brukt noen form for prevensjon de siste 20 årene (har aldri blitt gravid). for å avkrefte at jeg er gravid, så stakk jeg innom legekontoret med urinprøve for en uke siden. og den var som ventet negativ. har bestilt meg time hos legen, men det var lang ventetid der nå i ferietiden. så derfor vil jeg spørre her...hva kan det være som er skyld i at mensen har uteblitt? kan det være overangsalder? gir den slike tegn som mensen til vanlig gir? (altså smerter og murring). 14 dager er jo uansett ikke lang tid å gå over tiden på, men det blir jo til at en tenker seg litt redd. kanskje jeg heller skal prøve å få time hos en gynekolog? håper på svar. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/311505-uteblitt-mens/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.