Gå til innhold

Eggstokker med sammenvoksninger.

Anbefalte innlegg

Gjest Thoughts

Jeg har en god del sammenvoksninger i og rundt eggledere og eggstokkene. etter det jeg forsto, var den ene eggstokken til dels sammenvokst med tarm eller bukvegg, samt en god del cyster. Jeg har pco.

Nå er jeg begynt å tenke på, at hvis jeg engang skulle få eggstokkkreft, så kan de jo ikke fjerne eggstokkene mine? Vil jeg ha mindre sjanse til å overleve?

Vet ikke hvorfor disse tankene har slått rot. Jeg har ingen i slekta som har hatt eggstokkkreft. Hvor vanlig er eggstokkkreft? Jeg er i begynnelsen av 30-årene, og røyker ikke. Har et barn, og svært uregelmessig menstruasjon.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/31153-eggstokker-med-sammenvoksninger/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest PS fra Mette Moen, Gynekolog

Ikke tenk på det, for man kan alltid løsne eggstokken ut fra sammenvoksninger. Så lenge man ikke fjerner den helt, vil sammenvoksninger imidlertid gjerne komme tilbake. Hvis du har PCO og uregelmessige blødninger var det kanskje en ide å bruke p-pille? Den beskytter faktisk også mot eggstokk-kreft.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...