Gjest Beruschka Skrevet 3. august 2008 Del Skrevet 3. august 2008 Kvinne 49: Har for andre gang på kort tid opplevd følgende: smerter i overkroppen, bak på sidene og inni, satt bøyd over noe og klarte ikke reise meg opp, problemer med å trekke pusten, gikk krokrygget før jeg etter en stund klarte å strekke kroppen. Føles som et kraftig trykk av noe tungt. Nå, to timer etter er det fortsatt smerter og vondt når jeg trekker pusten. Har ikke slått meg eller vært utsatt for noe fysisk, vasket badet; en øvelse som gjentas ofte her i huset. Et par uker siden det skjedde noe lignende, men da kun smerter ved trekking av pusten. Er ellers frisk, 170 høy, 70 kilo, spiser normalt, går turer med hunden hver dag. Lever ellers et regelmessig liv. Har det bra med mann og to barn. Har en lidelse i livet og det er migrene, som jeg forøvrig holder bra i sjakk for tiden med små doser daglig av Noritren, og Zomig ved anfall, foreskrevet av min nevrolog. Har ikke problemer med å kjenne på litt smerte, men dette var liksom så uforklarlig, finner liksom ingen knagg å henge det på... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/311548-akutte-smerter-i-brystrygg/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Satish Arora, allmennlege Skrevet 6. august 2008 Del Skrevet 6. august 2008 Det kan være flere årsaker til dine bryst/rygg smerter men det viktigste er vel å utelukke at de har sammenheng med hjertet. Brystsmerter som skyldes hjertet gir vanligvis trykk i brystet og blir ofte verre ved aktivitet men mindre bevegelser som å reise seg opp vil vanligvis ikke ha stor effekt på smertene. Derimot er smerter som kommer i forbindelse med bestemte bevegelser ofte relatert til muskellstrekk og dette er ufarlig. Du beskriver symptomer som kan knyttes til begge tilstander - det viktigste er derfor å bli undersøkt av en lege som vil kunne ta et EKG av hjertet i tillegg for å utelukke at smertene har sammenheng med hjertet. Det er også en del andre alvorlige diagnoser som blodpropp på lungene som kan gi smerter ved innpusting, tungpustenhet og det er viktig at dette blir også utelukket. Jeg synes derfor (for sikkerhetsskyld) at du uansett skal ta kontakt med din lege eller legevakten for en nærmere vurdering og utredning. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/311548-akutte-smerter-i-brystrygg/#findComment-2541829 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.