Gå til innhold

føflekkfjerning uten arr?

Anbefalte innlegg

hei! Jeg er ei tenåringsjente som har ufattelig mange føflekker (som jeg skammer meg over), jeg tør aldri å vise kroppen min pga dette... de ødelegger alt. har nok minst over hundre stk. Jeg lurer på om det er mulig å få fjernet sånnt helt uten arr og få en normal kropp liksom. jeg har spessielt mange på armene , sikkert ca 20-35 på hver !! kan aldri gå i T-shorte og det er ikke gøy i det hele tatt. pliis svar , det betyr alt for meg !! :-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/311560-f%C3%B8flekkfjerning-uten-arr/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kommer nok litt an på hvor du fjerner føflekker fra om det blir stygge arr eller ikke, tror jeg. Jeg har ikke fjernet selv på armer, så det kan jeg ikke svare på.

Den føflekken jeg fikk fjerna inni hånda ble utført av en håndkirurg/plast.kirurg, så det arret vises nesten ikke. Arret på ryggen etter en rimelig stor føflekk derimot, det vises veldig godt og er ikke spesielt pent. Men så får jo huden litt annen strekk også der da, i forhold til mange andre steder.

Du slipper nok ikke unna arr dessverre...

Gjest Mine er borte

For det første så må du ta kontakt med fastlegen din slik at dere sammen får vurdert behovet for konsultasjon hos spesialist.

Det er mange måter å fjerne føflekker på. På legekontorene blir de gjerne skjært bort og dette etterlater et unødvendig stort arr og et til to sting.

Vet ikke hvordan det blir ved frysing ol, men jeg har selv prøvd en måte som var latterlig enkel og som gav så lite arr som mulig kunne vært.

Jeg ble henvist til spesialist siden legen ville unngå arr. Jeg hadde spesiellt en på siden av ene brystet og en ganske stor på ene rumpeballen.

Spesialisten bedøvde med et lite stikk og tok så en liten "skrape" og helt enkelt skrapte bort flekken. På huden ble det et "skrubbsår". Når dette leget, som var ganske så kjapt siden det ikke er skjæring eller dypt så var huden som helt normal. Jeg har problemer med å se hvor flekkene har vært.

Resultat kommer nok litt ann på hvordan legen gjør dette, hvor store og dype flekkene er, hvor godt en gror arr (jeg gror ikke arr pent) osv.

Denne måten kan jeg altså anbefale på det sterkeste.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...