Gjest The Cure Skrevet 3. august 2008 Del Skrevet 3. august 2008 Hei Jeg har et problem med seksualiteten som jeg håper på å få hjelp om. Jeg har spurt min fastlege om dette også. Det vil si min tidligere fastlege. Jeg byttet fastlege fordi jeg synes ikke legen tok dette så veldig seriøst og dette er noe jeg trenger hjelp med. Jeg skal ta dette opp med den nye fastlegen min, men vil spørre her også. Problemmet mitt er at jeg synes jeg har en litt for sterk kjønnsdrift. Jeg kan onanere 3-4 ganger i løpet av en dag og jeg synes det er i overkant mye. Jeg kan onanere, men lysten på sex kommer alltid tilbake. Vel og bra kan en si, men den sterke kjønnsdriften går utover bla mitt sosiale liv og den gjør at jeg til tider kan ha det psykisk tøft siden så mye av dagen går til å tenke på sex. Dette er et problem jeg har hatt ihvertfall siden puberteten. Jeg har eller aldri vært i noe parforhold pga dette. Jegnærmer meg nå 30. Jeg er fysisk aktiv og trener endel. Jeg vet ikke helt hvordan jeg skal ordlegge meg her, men jeg skal prøve å forklare det så godt jeg kan. Jeg er ingen urolog så jeg aner ikke hvordan understellet virker. Men det er fra penis og mot anus, og fra venstresiden av pungen og bakover på venstreside mot anus at jeg føler timg skjer. Akurat som at det er noen muskler i venstre rumpehalvdel som trekkes sammen\brukes. Jeg kjenner ikke denne aktiviteten på høyresiden. Dette er kanskje et merkelig spørsmål (og ingen konklusjon), men kan det tenkes at venstre testikkel er mer aktiv enn det den burde være ? Hvilke alternativer er det for å roe ned en såpass sterk kjønnsdrift ? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/311584-sterk-kj%C3%B8nnsdrift/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gro Isachsen, Sexolog Skrevet 6. august 2008 Del Skrevet 6. august 2008 Svært mange har samme behov for å tilfredstille seg selv like ofte som det du har. Mange har samme behovet selv om de er i et praforhold og fortsetter å tilfredstille seg selv flere ganger hver dag parallelt med at de har sex i et parforhold. Skjønner det kan være plagsomt å måtte tilfredstille seg selv ofte, men skulle ønske du så på dette som en positiv aktivitet. Musklene du beskriver er spesielt følsomme og kan være de som gir deg nytelse. Bekkenbunnsmusklene er viktige både for kvinners og menns seksualitet. Disse musklene er vanligvis like sterke på begge sider. Det kan også hende det er prostata du kjenner er i aktivitet når du har sex med deg selv. Mulig du skjønner mer av hva som skjer når du tar en titt på denne tegningen av en penis og penisregionen. http://en.wikipedia.org/wiki/Image:Penis_Anatomy2.gif Dessverre er ikke bekkenbunnsmusklene tegnet inn. Det finnes de som anbefaler bruk av såkalte SSRI også feilaktig kalt “lykkepiller” for å dempe sexdrift. Jeg håper heller du får til å leve med sexdriften din og kose deg med den, framfor å ta medikamenter for å tøyle dine sexlyst. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/311584-sterk-kj%C3%B8nnsdrift/#findComment-2541163 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.