Gjest (Anonymous) Skrevet 6. juli 2001 Del Skrevet 6. juli 2001 Jeg er nå gravid i uke 34. De siste dagene har jeg hatt en del kløe og svie nedentil. Jeg har tatt en Canesten stikkpille for tre dager siden, og har også smurt meg med krem. Men det hjelper ikke. I mitt forrige svangerskap var jeg også en del plaget av soppinfeksjoner. Jeg hadde da de samme symptomene, men hadde en hvit, kornete utflod i tillegg. Jeg brukte også da Canesten, og ble da bra etter noen dagers bruk. Kan det være noe annet som plager meg nå, siden jeg "mangler" den kornete utfloden og Canesten ikke hjelper? Jeg er nå skikkelig hoven og sår nedentil etter å ha vasket meg mange ganger daglig i flere dager. Det er kanskje ikke så bra heller? Håper på svar! Mvh 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/31159-soppinfeksjon/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trine Endsjø, jordmor Skrevet 8. juli 2001 Del Skrevet 8. juli 2001 Det høres absolutt ut som om du har en soppinfeksjon i underlivet, og du bør nok gi Canesten en sjangse til. Det er ikke alltid man får så mye utflod av candida-soppen. Det er lurt å forhøre seg på apoteket om hva slags behandling som er mest effektiv. Jeg har inntrykk av at flere dagers kur med Canesten fremdeles er det som blir anbefalt. Kombiner med krem. I tillegg må du slutte å vaske deg så mye og ofte. En gang om dagen holder i lange baner. Bruk ikke vanlig såpe. Lactacyd er veldig bra. Hvis du er veldig sår i slimhinnene, er det lurt å smøre med litt olje (f.eks. jordnøttolje) for å hindre at du blir enda mer sår og tørr. Når du har fått bukt med det verste soppangrepet, er det lurt å forebygge tilbakefall med å bruke melkesyrekapsler/stikkpiller i skjeden 2-3 ganger i uken (om kvelden i.o.m. at det fort renner ut). Da får du et surere klima i skjeden som soppen ikke vil trives i. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/31159-soppinfeksjon/#findComment-123674 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.