Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg har lenge hatt puss under forhuden (har trudd dette var normalt), etterhvert har det blitt sår der hvor strengen går fra penis til forhuden, samt at forhuden får sprekkdannelser og blir sår. I tillegg kan jeg under samleie få sår på selve penishodet. Under samleie blir det mer sårt, men blir bedre etter noen dager. Har den siste tiden blitt mer sårt. Skjønner nå at dette sannsynligvis er snakk om sopp / infeksjon. Stemmer det? Hvordan kan jeg mest effektivt behandle dette? Jeg "sliter" med at penis ikke holder seg "stiv" nok hunder hele samleiet. Tror dette kan ha en viss sammenheng med at det lett blir sårt. Men syntes det er litt rart da jeg er i et meget velfungerende forhold. Virker bedre hvir jeg får mye "motstand" under samleiet, dvs at det virker som at penis er litt lite følsom. Kan det eventuelt også ha noe med blodgjennomstrømningen å gjøre? Jeg har prolaps i nedre ledd i ryggen. Kan dette ha en sammenheng? Dette har medført at vi "sliter litt" med sex'en. Er det noe som kan gjøres med dette? Eventuelt hvordan?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/311597-s%C3%A5r-p%C3%A5-forhud-og-penis/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Miklos Degre, Dr Med Spesialist i mikrobiologi

Det er ikke normalt å ha puss under forhuden. Som regel kan man bli kvitt ved skikkelig renhold, dvs. vanlig vask, med såpe, i alle fall en gang om dagen. Av og til, hvis det er kommet ingfeksjon, slik det synes å være tilfelle hos deg kan det være aktuelt med antibiotika salve, f. eks. fusidin. Du nevner sopp, og det er en klar mulighet. Soppen Candida forårsaker rødhet, svie, avskalling av øverste slinhinnelaget. Det kan være verdt å prøve med en antisopp salve, f. eks. canesten, som du kan kjøpe uten resept. Ja, jeg tror at om du har sprekker som medfører smerte under samleie kan klart medvirke til at penis blir slappere under samleie. Derimot er jeg mer i tvil om prolaps har noe med saken å gjøre. Med mindre det gjør vondt under samleie. Da kan det bli mindre konsentrasjone om samleieaktiviteten.. Bruker du noe mot smerter som skyldes prolaps? Det kan være til hjelp også under samleie, kanskje.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...