Gjest frustrertogstresset Skrevet 4. august 2008 Del Skrevet 4. august 2008 Høsten 2007 ble jeg plaget med utslett på halsen. Da jeg oppsøkte legen min, visste han ikke hva det var, og foreslo at jeg skulle prøve kortison i en uke. Hjalp ikke dette, skulle jeg komme tilbake. Jeg ble verre, og uslettet spredte seg. Jeg fikk i tillegg hovne øyne, som ble tørre og røde. Etter gjentatte besøk hos legen ble jeg henvist til en allergispesialist. Der fikk jeg påvist kraftig pollen -og hund+katteeallergi. I tillegg var det stor sjanse for at jeg også hadde kryssallergi. Selv om jeg begynte på antihistaminer og holdt meg unna de fruktene jeg mest sannsynlig var allergisk mot, ble jeg ikke bedre. Etter et nytt besøk hos legen, som ble ganske sjokkert over hvor sterke reaksjoner jeg hadde, fikk jeg beskjed om at jeg hadde fått elveblest. Hun kunne ikke gjøre annet for meg enn å komme med tips om kremer ol. for å dempe reaksjonen. I verste fall måtte jeg ta en kortisonsprøyte. Jeg fikk etter nok et legebesøk kortisontabletter som dempet reaksjonen noe, men etter kuren, kom alt tilbake. Dette var i februar, nesten et halvt år etter jeg fikk min første reaksjon. Jeg bestemte meg derfor for å besøke en naturopat som kanskje kunne finne løsningen på problemet. Etter flere fotsone -og akupunktur behandlinger ble jeg noe bedre. Hun stilte meg en del spørsmål om kostholdet mitt, og foreslo enkelte matvarer jeg skulle prøve å unngå. Etter å ha prøvd 3 gjærfrie uker ble jeg mye bedre, men langt fra frisk. Et halvt år med så sterk allergi gjorde det umulig for meg å fullføre siste året på videregående. Jeg skulle gjerne visst hva jeg kan gjøre for å bli bedre, eller hva denne kløen og irrasjonen kommer av. Elveblestet er borte, men har blitt erstattet av noe eksemlignende. Jeg har det på skuldrene, i nakken og på begge armene. I solen ble jeg noe bedre, men siden solen er sjelden framme, er dette bare midlertidig, og nå som høsten og vinteren er her igjen, blir jeg bare verre. Jeg har prøvd flere ulike kremer. A-krem, kortison, vitapan, a-derma, avene og nå bruker jeg canoderm, som ikke stopper kløen, men det virker som den stopper eksemen fra å spre seg. Noen ganger får jeg nupper som ser ut som kviser. De kommer rett før ett utbrudd, men noen ganger får jeg de på beina. Jeg trenger virkelig hjelp. Jeg spiser ikke gjær nå, men det kan selvfølgelig være noe jeg eller legen min har oversett. Håper på raskt svar. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/311639-gj%C3%A6rallergi/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.