Gå til innhold

lavt stoffskifte

Anbefalte innlegg

Gjest heidi29

Hei! Jeg har hatt smerter i nedre del av magen nå i litt over 3 år. Har vært utredet for nyrestein (ultralyd) og utført endoskopi. Ingen av disse prøvene viste noe uvanlig. Jeg har vært innlagt på sykehus tre ganger for egglederbetennelse, hvor jeg har fått antibiotiaka og blitt bedre.Men smertene kommer stadig tilbake. Siden siste barnefødsel (2008), har smertene vært kroniske, og de gjør så jeg ikke får sove om natten. Smertene er lokalisert til venstre side, ned mot lysken. Det er også smertefullt å ha samleie. Prøver å liste opp mine symptomer, da de er ganske mangfoldig.. - akutt diare med blod i avføring (ca. 1 gang i mnd) - svimmel/trøtt/sulten - ekstrem tørste - humørsvingninger Har også gått opp over ti kilo de siste to årene, selvom jeg spiser ganske sunt. Det virker som jeg reagerer på visse typer mat. Jeg får akutt diare ved sterkt krydret mat, grillet mat, og noen ganger is. Jeg blir også svært dårlig av å drikke alkohol. Da får jeg sterke magesmerter, og blir kvalm og uvel uansett mengde. Jeg lurer på om dette kan ha noe med stoffskifte å gjøre?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/311642-lavt-stoffskifte/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ingen av symptomene du lister opp er meg bekjent typiske ved lavt eller høyt stoffskifte (bortsett fra diare ved høyt og forstoppelse ved lavt). En enkel blodprøve hos fastlegen gir deg raskt svar på om det kan ha noe med det å gjøre.

Du tror ikke det kan dreie seg om intoleranse for enkelte matvarer, da?? Enig at dette ikke er typiske symptomer på lavt stoffskifte.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/311642-lavt-stoffskifte/#findComment-2541251
Del på andre sider

Satish Arora, allmennlege

Noen av de symptomene du beskriver (særlig vektoppgang) kan knyttes til stoffskiftsykdom men ikke alle. Du forteller også om feks blodig diare og dette er vanskelig å knytte til stoffskiftesykdom. Har du blitt vurdert med både endoskopi og kolonoskopi ? Dersom ikke, synes jeg at du skal nevne dette for din fastlege (blodig diare bør utredes nærmere med kolonskopi). Samtidig er det vel lett å få ta en stoffskifte prøve for å være helt sikker på at dette er normalt slik at du slipper å tenke mer om akkurat dette.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/311642-lavt-stoffskifte/#findComment-2544701
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...