Gå til innhold

Anbefalte innlegg

For noen månder siden inntok jeg dating verdenen på nettet. I slutten av april kom jeg i kontakt med en veldig snill og hyggelig mann. Jeg har to barn og han har tre. Etter å ha møtt hverandre noen ganger kom temaet kjærester opp. Han sa da at han ikke kunne tilby noe mer en vennskap. For meg var det alt for tidlig å si om det kunne bli noe mer enn bare vennskap.Så vi ble enige om at vi bare skulle være venner.

Trodde vel egentlig at jeg ikke kom til å høre så mye fra han etter dette. Men vi har ringt/sms eller chattet på nettet hver dag siden.

Siden vi har barn begge to og ikke har fri helg på samme tid har det vert vanskelig å treffes, så det ble til at våre barn også møttes. Vi har hele tiden sagt at vi bare er venner og ikke gitt uttrykk for noe annet. Dette for å ikke gi de feil forventninger. Snakket så sent som i går om dette med min eldste datter på 9 år, og hun er inneforstått med at vi bare er venner, og synst det er helt greit.

Sommer er ferietid, også her i huset. Etter å ha snakket en del, fant vi ut at vi faktisk planla samme ferien hver for oss. Så for å spare litt penger, bestemte vi oss for å dra på tur sammen. I forkant av turen snakket vi med barna og de gledde seg veldig. Jeg var på besøk hos dem noen dager, og når mine barn kom hjem, kom de hit til oss og var noen dager. Hele ferien ble en suksess. Så nedturen ble ganske stor for barna da hverdagen kom og de hadde ingen å leke med....

Men hva med oss to...?? Problemet mitt opp i dette er at mine følelser har begynt å utvikle seg. Når det kribler i magen og jeg ikke kan la vær å smile når jeg er sammen med han, må det vel være litt mer en bare vennskap....??!

Vi har ikke diskutert direkt temaet kjærester siden den gangen. Har ikke tatt det opp for jeg var redd det skulle ødelegge ferien til barna.

Er nok redd nedturen min vil bli ganske stor dersom han fortsatt bare kan gi meg et vennskap. Men hvor lenge skal jeg la vær å si noe? Kan han ha skiftet mening? Vi har snakket litt om det å ha kontakt med andre på den dating siden vi traff hverandre. Det han sier da er at han ikke har behov for å ha kontakt med andre for han har allerede kontakt med meg... og at det er nok for han...

I andre sammenhenger så kan han gi meg et klapp på kinnet og stryke meg på armen eller ryggen. men ofte må jeg be om å få en klem... Natta kos og kyss gir han gjerne....???!

Siden jeg ikke har tørt å snakke med han om mine "følelser", har jeg ikke funne ut om han er en person som har lett for å vise følelser eller ikke.

Hjelp!!!! Hva skal jeg gjøre?? For meg blir det for intenst dersom vi bare skal være venner. Tror nok at jeg da vil trekke meg litt ut for så lenge jeg har følelser blir det bare verre.... Men skal jeg trekke meg ut uten å snakke med han eller skal jeg risikere et vennskap i håp om at det kan bli oss to....????

Hva hadde du gjort???

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/311655-venner-eller-kj%C3%A6rester/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes du skal bruke tiden til hjelp og være mest mulig sammen med han. Det kan være at han av forskjellige årsaker, som ikke har med deg å gjøre, ønsker å avvente litt. Det kan f.eks være at han synes det er for tidlig å binde seg.

Slapp av og nyt å være sammen med han, men vær litt avventende og rolig. Så kan du etterhvert ta opp spørsmålet, jeg skjønner ikke hvorfor det haster slik.

Gjest Elextra

Jeg synes dere høres ut til å ha de beste forutsetninger for å bli kjærester - mange forhold begynner med vennskap. Ofte mye lettere å bli godt kjent og danne et solid grunnlag for et forhold når man treffes som venner enn som potensielle livspartnere (selv om man kan være det likevel).

Jeg synes du skal ta tiden litt mer til hjelp og ikke ha slik hast. Han kan ha mange grunner for holde igjen, og jeg tror du bare vil tape på å rushe ting.

Det kan jo hende at han tenker akkurat det samme som deg, men heller ikke tør å være den første til å ta opp spørsmålet.

På en annen side kan det også hende at han er fornøyd med tingene som de er, og fortsatt ønsker å bare ha deg som en venn.

Siden dere ikke har kjent hverandre så lenge ennå, og det er barn involvert, er det jo ikke så rart om dere bruker litt tid på å bli kjente og tryggere på hverandre før man innleder i et kjæresteforhold.

Derfor ville jeg nok sett an litt til om det skjer noen endring eller utvikling i forholdet eller i hans oppførsel ovenfor deg før jeg evt. tok opp temaet.

Skynd deg sakte!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...