Gjest -jente desperat etter hjelp- Skrevet 5. august 2008 Del Skrevet 5. august 2008 hei! jeg er ei jente på 26år, og klarer ikke gjennomføre samleie! har aldri klart det! jeg er singel nå, men hadde tidligere type, det gjorde så vondt når han prøvde å trenge inn i meg, at jeg klarte aldri å gjennomføre det! stolte på han , og var trygg på han, jeg gikk til lege for å spørre om råd (dette for ca6år siden), jeg synes dette var veldig pinlig, men endte opp med den legen jeg var hos, halveis lo meg opp itrynet, og sa bare gå og kjøp en dildo og øv deg, dette taklet jeg svært dårlig og ble utrolig lei meg, så jeg kontaktet selv en gynekolog, der jeg forklarte alt (dette for 5årsiden), fikk time, og hun undersøkte meg, hun kunne ikke se noe galt hos meg, og mente det var musklene som trakk seg ufrivillig sammen ( som i dag jeg har hørt er vaginisme?), hun ga meg masse råd, om at vi skulle bruke god tid, prøve glidemiddel, og jeg kunne prøve selv med fingrer, når jeg var alene og hadde god tid, dette rådet fulgte jeg opp, men det ble aldri bedre, klarte ikke, så endte opp med at han jeg da var sammen med ikke gadd mer, dette bruddet tok veldig hart på meg, men har gått 3 år nå, og jeg er over det! og imellomtiden har jeg prøvd selv disse rådene, men til ingen nytte! jeg føler meg ganske ensom og er veldig trist pga dette problemet, har så lyst på kjæreste, men jeg tør ikke hive meg i noe forhold føre jeg kan klare å utføre et samleie! jeg prøve ofte selv, med en finger, det går som regel greit, men når jeg prøve med flere sperre det av, og det med en gang jeg prøve å trenge inn, føles som jeg skal revne, utrolig smertefult! og blir da utrolig depremert over dette! er dette noe som jeg må leve med resten av livet? ellers finnes det en form for andre behandlinger? jeg har tidligere ikke hatt noen vond opplevelse, og hatt en bra oppvekst! men i dag føler jeg meg helt ubukelig når jeg ikke får til å ha sex! jeg håper virkelig du kan gi meg råd/behandling? for jeg vet ikke å lenge jeg orker å ha det sånn! på forhånd tusen takk for svar! ingen tidligere medisiner annet enn yasmin p-piller 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/311686-vaginisme/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mette Moen, Gynekolog Skrevet 5. august 2008 Del Skrevet 5. august 2008 Ut fra din beskrivelse lyder det som vaginisme, stramning av musklene til inngangen av skjeden så inntrengning ikke er mulig eller smertefull. Du har forsøkt gynekologens råd uten at det har ført fram, så da må det være tid for henvisning til sexolog. Dem er det dessverre ikke så mange av, og stort sett bare i de større byer. Ta kontakt med gynekologen du har vært hos og som tilsynelatende tok ditt problem på alvor (som man absolutt skal gjøre ved en slik alvorlig funksjonsforstyrrelse), så kan du forhåpentlig få henvisning til videre hjelp. Vennlig hilsen Mette H Moen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/311686-vaginisme/#findComment-2540734 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.