Gå til innhold

Hjelp!!

Gjest Mistenksom+Dilemma

Anbefalte innlegg

Gjest Mistenksom+Dilemma

Dama mi dro sørover (sør-europa) på ferie i en måned, og jeg vet at hun er ganske kåt av seg, og fin -- men jeg stolte såklart på henne og lot henne dra alene. Hun kommer tilbake om noen få dager, men jeg pratet med henne på telefon nylig, og da sa hun plutselig at hun har vært til gynekolog og fått konstatert en "infeksjon". Hun hadde fått stikkpiller med legen, samt en krem -- stikkpillene skulle hun bruke i tre dager, sa hun.

Jeg spurte henne ikke om hun hadde fått en kjønnssykdom, for det er som å spørre rett ut om hun er utro. Jeg vil jo så gjerne stole på henne, men akkurat nå er jeg sykt skeptisk og mistenksom, uten å gi uttrykk for det.

Jeg spurte om hva slags stikkpiller og krem hun hadde fått, men det ville hun ikke si (dvs. hun sa de lå en annen plass og hun ville ikke gå og hente dem). Det var tydelig at hun var utilpass med å snakke om dette også, så jeg skiftet samtaleemne ganske raskt for ikke å stresse henne ut.

Hva skal jeg gjøre? Hvis hun har vært utro og i tillegg klart å dra på seg klamydia e.l så tror jeg at jeg dør. Jeg har satset *mye* av fremtiden min på denne jenta, og jeg er sykt glad i henne.

Hva bør jeg gjøre, og hvordan går jeg frem? Jeg må jo si til henne at jeg er mistenksom, og spørre henne om hun har vært utro, men samtidig så er det faen meg simpelt av meg også hvis hun bare har fått sopp eller noe sånt.

Grunnene til at jeg blir mistenksom er fordi:

1) Hun har en ganske sterk sexdrift, og klagde sin nød over mangelen på sex i etpar uker, før det plutselig ble slutt på den klagingen..

2) Hun vet at hvis hun er utro så dumper jeg henne tvert, så terskelen for å lyve om dette er neppe særlig høy for henne hvis hun vil beholde meg

Argh! Hjelp! Hva skal jeg si? Hvordan går jeg frem? Jeg får dårlig samvittighet bare av å skrive det innlegget her :(

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/311704-hjelp/
Del på andre sider

Fortsetter under...

I en sånn situasjon hvor hun har vært ute og reist og må til legen, så er det på sin plass og spørre rett og ut få en torverdig forklaring og få se medisinene som brukes.

Har hun vært utro så får du spørre deg om hvor mye det egentlig betyr for deg. Hun er den samme selv om det har skjedd, jeg skjønner selvsagt at det er vanskelig å takle, men er det med en hun ikke treffer mer og det var noe greier i fylla, så får du vurdere hva du vil.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/311704-hjelp/#findComment-2540911
Del på andre sider

kjerringskinn

Stikkpiller i tre dager og krem lyder som soppinfeksjon og det er ikke en seksuelt overførbar sykdom.

Synes du kan spørre hva slags infeksjon hun har fått og evt be om å få se medisinene. Du behøver ikke beskylde henne for noe som helst, men si at du gjerne vil vite hva det er fordi du lurer på om det er noe du også bør behandles for.

Det er bedre om du spør enn at du går og gnager med mistanker.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/311704-hjelp/#findComment-2540925
Del på andre sider

Annonse

Gjest Mistenksom+Dilemma

Det høres ut som dama har fått en soppinfeksjon. Hvis jeg hadde pådratt meg noe ved å være utro, hadde jeg neppe fortalt det til kjæresten hvis jeg ikke var helt nødt :-/ Stol på dama du, så kanskje hun forteller mer.

Ja det er det jeg håper på! Men hun virket hemmelighetsfull og sa bare at det var en "infeksjon". Jeg vet ikke, kanskje hun er flau? geez..

Takk for råd :)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/311704-hjelp/#findComment-2541022
Del på andre sider

Gjest Mistenksom+Dilemma

Stikkpiller i tre dager og krem lyder som soppinfeksjon og det er ikke en seksuelt overførbar sykdom.

Synes du kan spørre hva slags infeksjon hun har fått og evt be om å få se medisinene. Du behøver ikke beskylde henne for noe som helst, men si at du gjerne vil vite hva det er fordi du lurer på om det er noe du også bør behandles for.

Det er bedre om du spør enn at du går og gnager med mistanker.

Helt sant, jeg håper det er en soppinfeksjon og at jeg bare bekymrer meg totalt unødvendig og egentlig burde fått julig for å i det hele tatt tenke tanken på at hun har vært utro. Jeg leste på interwebs at man kan lett få det av å gå mye med vått badetøy og slikt, og det tror jeg hun har gjort.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/311704-hjelp/#findComment-2541025
Del på andre sider

Gjest Mistenksom+Dilemma

I en sånn situasjon hvor hun har vært ute og reist og må til legen, så er det på sin plass og spørre rett og ut få en torverdig forklaring og få se medisinene som brukes.

Har hun vært utro så får du spørre deg om hvor mye det egentlig betyr for deg. Hun er den samme selv om det har skjedd, jeg skjønner selvsagt at det er vanskelig å takle, men er det med en hun ikke treffer mer og det var noe greier i fylla, så får du vurdere hva du vil.

Ja ikke sant, det er jo ikke urimelig, men også litt sånn tja.

Men, hvis det hadde vært omvendt (jeg hadde vært på ferie og kom hjem med infeksjon i skrittet) så hadde jeg antakelig bare blitt kastet på dør med en gang, no questions asked :)

Så ja, det er jo ikke urimelig å be om en nøye forklaring. Men jeg kommer nok til å gjøre det.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/311704-hjelp/#findComment-2541027
Del på andre sider

Hvis hun hadde fått en kjønnsykdom, hadde det neppe vist seg etter påpass kort tid.

Klamydia f.eks. gir ofte ikke noen merkbare symptomer, og oppdages vanligvis ved en test.

Jeg tipper hun har fått en sopp eller bakterieinfeksjon.

Førstnevne gir kløe/svie og klumpete utflod, mens f.eks en infeksjon som baktriell vaginose, gir en fiskeaktig, vond lukt.

Begge deler kan komme "ut av det blå" med tydelige symptomer som oppstår umiddelbart.

Det er typisk å behandle soppinfeksjon med stikkpiller og krem, bakteriell vaginose behandles med stikkpiller eller tablettkur (antibiotika)

Jeg vil tippe at det er noe slikt som har plaget henne.

Da er det heller ikke så rart at hun ikke har klaget over magelen på sex de siste ukene.

Man føler seg ikke akkurat fresh og lysten når man har plager nedentil...

Synes derfor du skal ta det helt med ro.

Dette er langt ifra noen indikasjon på at hun har vært utro.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/311704-hjelp/#findComment-2542197
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...