Gå til innhold

Hovne lymfeknute i halsen

Anbefalte innlegg

Gjest Kvinne, 34 år

Jeg har oppdaget en kul i halsen som jeg lurer på om er en hoven lymfeknute. Den ligger under kjevebenet ned ved øreflippen. Den virker bevegelig og er kanskje litt øm når jeg trykker på den. Blir litt bekymra for at jeg har fått lymfekreft. Føler at hele halsen nesten er litt hoven og at det er noe der. Av og til har jeg følt meg litt småsår i halsen. Det skal nevnes at jeg har en litt vondt visdomstann på den siden - vet ikke om det kan ha noe med saken. Er til tider veldig svimmel, men om det er i sammenheng med dette eller noe annet vet jeg ikke. Har bestilt time hos legen, men ikke før om 2 uker.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/311705-hovne-lymfeknute-i-halsen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Satish Arora, allmennlege

Jeg synes ikke at du skal begynne å bekymre deg for kreft! Det er langt mer sannsynlig at hevelsen er kun en hoven lymfeknute pga enten en viral infeksjon (som feks i halsen) eller pga tannproblemer. Lymfeknuten burde da forsvinne i løpet av ca 2-3 uker. Dersom hevelsen er der fortsatt etter denne perioden (uten noen tydelig årsak som feks halsinfeksjon) er det lurt å ta en sjekk hos legen for å vurdere om det er noen andre lymfekjertler og om du trenger videre utredning med feks blodprøver. Håper at dette hjelper og du trenger ikke å være bekymret før legetimen!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...