Gå til innhold

Ønsker å bli ferdig med dette..

Anbefalte innlegg

Gjest prisonbreak

Er en kvinne på 34 år som i slutten av april antakelig fikk noe i drikken min på et utested. Totalt blackout. Våknet på hotellrommet mitt uten å huske kvelden og natta.. Etter dette har jeg slitt endel psykisk. Jeg er en rolig og stille jente, som ikke er vant med å komme ut for slikt.(ikke at det er vanlig heller da). Har vært livredd for at det kunne ha skjedd meg noe, eller at jeg har vært med på noe den natten som jeg ikke husker. Har vært livredd at jeg skulle ha blitt gravid, da jeg ikke bruker prevensjon. Husker at jeg flørtet litt før alt ble svart. Problemet mitt nå er vel egentlig like mye psykisk, men skriver alikevel inn til deg for å høre hva du sier. dette skjedde på dag 5 i min syklus. Jeg har som regel sykluser på 32 dager. Jeg var ferdig med mensen den dagen. I ettertid har jeg tatt graviditetstester som har vært negative, tatt 2 hcg blodpprøver med to ukers mellomrom, vært hos gynekolog som har tatt vaginal ultralyd. Alt dette har vært negativt. Så går det bra en stund før jeg begynner å engste meg igjen. Tenker skrekktanker om at jeg er gravid alikevel, og at jeg ikke får tatt det bort fordi jeg er kommet for langt. Dette tar snart knekken på meg, og er forferdelig slitsomt psykisk.. Jeg ser jo selv at det ikke finnes noe logikk i dette her, men det hjelper ikke psyken min i å innbille seg ting. Det hele bunner nok i angsten for hva som kunne ha skjedd meg. Jeg har hatt menstruasjoner etterpå, men de har vært sparsomme synes jeg. Varighet på ca 2 dager hver gang. Dette har også fått meg til å engste meg. Var hos gynekolog nå for noen dager siden, men turde ikke forklare hele saken, da jeg rett og slett synes det er flaut. Han tok vaginal ultralyd og sa at alt så helt fint ut, ingen mistanke om graviditet. Hadde jeg vært gravid så skulle jeg nå har vært i uke 16 eller 17, og da ville det vært rimelig lett å se skulle en tro?Og man kan vel ikke være gravid når hcg prøven er negativ? Håper du kan skrive noen ord som kan få meg ned på jorda igjen. Dette har tatt helt overhånd, og jeg orker ikke mer av dette tankekjøret lengre. Vurderer å oppsøke psykolog for å få snakket litt om hele greia.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/311764-%C3%B8nsker-%C3%A5-bli-ferdig-med-dette/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du er i hvert fall helt sikkert ikke gravid. Det baserer jeg på følgende:

- Du var akkurat ferdig med mensen, det reduserer sannsynligheten

- Du får ikke utslag på HCG, en slik test kan bare gi feil resultat hvis den tas for tidlig eller på feil måte

- Et så stort foster kan ikke gjemme seg bort på UL

Litt forandringer i mensen kan være naturlige variasjoner. Det er også en kjent sak at noen kan oppleve forandringer dersom de er ekstremt fokusert på å unngå eller oppnå graviditet.

Det høres lurt ut å snakke med noen. Ikke vær flau, du er ikke alene om å ha opplevd noe sånt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...