Gjest elskerhan Skrevet 7. august 2008 Del Skrevet 7. august 2008 Samboeren min er i utgangspunktet en konservativ type. Han synes at ekteskap er den riktigste samlivsformen. Han sier at jeg er den første kvinnen han noensinne har vært ordentlig forelsket i. Han sier han aldri har behandlet en kvinne slik han behandler meg fordi han bryr seg så mye om meg. Vi har et fantastis sex-liv og har vært kjærester ganske lenge. Han har tidligere vært gift med en han ikke brød seg om. Det jeg synes er rart er at når han nå har funnet en han for første gang elsker, så vil han ikke tilby meg ekteskap, men det gjorde han med en dame han aldri elsket. Er det noen som skjønner hvorfor? Grunnen til at jeg ikke spør han direkte, er fordi jeg ikke vil at han skal føle seg presset på noen måte. Grunnen til at jeg håper på frieri er at han er mannen i mitt liv, og for meg ville det vært den ultimate kjærlighetserklæring. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/311816-hvorfor-frir-han-ikke/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Er helt naturlig det Skrevet 7. august 2008 Del Skrevet 7. august 2008 Har en slik samboer jeg også Eller, han har aldri vært så nær noen før så han har ikke vært gift tidligere. Vi er forlovet men har ikke satt dato. Jeg har ikke hatt veldig dårlig tid jeg heller, og grunnen til at han har ventet er nok at han er usikker en stund lenger enn de fleste kanskje og selv om han sier han elsker meg og at jeg er den ultimate kvinne så ønsker han å gå vegen pent. Helt greit, skader ikke å bruke litt tid. Nå har vi vært sammen noen år og han begynner å ymte sånn pent innpå, men nå er det jeg som har litt ekstra lyst til å gå litt pent i svingenen Noen personer er bare slike at de ønsker å være litt ekstra sikre. Din samboer har vært gift før og har trådd feil, derfor er det vel kanskje naturlig at han ønsker å være helt sikker nå. Du må ikke glemme at selv om han vet nå at han ikke elsket sin forrige kone så var det nok virkelig ikke sikkert han viste det da, for da hadde han kanskje ikke giftet seg til å begynne med. Han ønsker helt enkelt å være noe sikrere denne gangen. Ikke ta det personlig. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/311816-hvorfor-frir-han-ikke/#findComment-2542031 Del på andre sider Flere delingsvalg…
løvinne71 Skrevet 7. august 2008 Del Skrevet 7. august 2008 Jeg vet ikke helt hva du mener med at dere har vært kjærester "ganske lenge" Er det snakk om måneder? Eller år?? Har dere bodd sammen? Eller er dere "bare" kjærester? Selvom alt fungerer fint for dere nå, trenger det ikke bety at han er klar for å ta skrittet til å fri til deg, noe som i realiteten innebærer forpliktelsen til å dele hverdagen og resten av livet med deg. Han har jo tidligere erfart at ting kan endre seg og gå galt selvom man har de beste intensjoner i utgangspunktet. At han ikke brydde seg om henne han var gift med, ville jeg ikke tatt helt bokstavelig. Hvorfor giftet han seg med henne da?? At han i ettertid har innsett at han ikke hadde de rette følelsene for henne, er en helt annen sak. Og det at han har truffet deg, kan jo ha hjulpet ham å innse hva som manglet i hans forrige ekteskap, for ofte ser man ikke slikt før man får noe å sammenligne med. Uansett vil jeg tro at han vil tenke seg om en ekstra gang så han ikke risikerer å gjøre "feil" på nytt. Han vil sikkert ta seg god tid, og sikre seg et bedre grunnlag enn han gjorde sist. Fortsett å kose deg i forholdet du! Og ta tiden til hjelp! Ikke la tankene rundt dette ødelegge noe som ellers er bra! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/311816-hvorfor-frir-han-ikke/#findComment-2542046 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 9. august 2008 Del Skrevet 9. august 2008 Har en slik samboer jeg også Eller, han har aldri vært så nær noen før så han har ikke vært gift tidligere. Vi er forlovet men har ikke satt dato. Jeg har ikke hatt veldig dårlig tid jeg heller, og grunnen til at han har ventet er nok at han er usikker en stund lenger enn de fleste kanskje og selv om han sier han elsker meg og at jeg er den ultimate kvinne så ønsker han å gå vegen pent. Helt greit, skader ikke å bruke litt tid. Nå har vi vært sammen noen år og han begynner å ymte sånn pent innpå, men nå er det jeg som har litt ekstra lyst til å gå litt pent i svingenen Noen personer er bare slike at de ønsker å være litt ekstra sikre. Din samboer har vært gift før og har trådd feil, derfor er det vel kanskje naturlig at han ønsker å være helt sikker nå. Du må ikke glemme at selv om han vet nå at han ikke elsket sin forrige kone så var det nok virkelig ikke sikkert han viste det da, for da hadde han kanskje ikke giftet seg til å begynne med. Han ønsker helt enkelt å være noe sikrere denne gangen. Ikke ta det personlig. ''Vi er forlovet men har ikke satt dato.'' Hvis dere er forlovet, må han vel allerede ha fridd? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/311816-hvorfor-frir-han-ikke/#findComment-2543287 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 9. august 2008 Del Skrevet 9. august 2008 ''Vi er forlovet men har ikke satt dato.'' Hvis dere er forlovet, må han vel allerede ha fridd? ''Hvis dere er forlovet, må han vel allerede ha fridd?'' Pøh. Må han vel ikke ha gjort. Vi bestemte oss for at vi ville vise alle at det var oss to og derfor forlovet vi oss, men noen bryllupsdato er ikke bestemt nei, det er ikke aktuelt på _mange_ år ennå. Vi kan ikke flytte sammen på lenge av ulike grunner og å være gift og særbo har jeg rett og slett ikke råd til for da mister jeg pr. nå ca. kr. 2100,- i mnd i støtte til barnetilsyn og en ekstra barnetrygd fordi jeg er enslig forsørger. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/311816-hvorfor-frir-han-ikke/#findComment-2543304 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ulvinnen Skrevet 9. august 2008 Del Skrevet 9. august 2008 ''Hvis dere er forlovet, må han vel allerede ha fridd?'' Pøh. Må han vel ikke ha gjort. Vi bestemte oss for at vi ville vise alle at det var oss to og derfor forlovet vi oss, men noen bryllupsdato er ikke bestemt nei, det er ikke aktuelt på _mange_ år ennå. Vi kan ikke flytte sammen på lenge av ulike grunner og å være gift og særbo har jeg rett og slett ikke råd til for da mister jeg pr. nå ca. kr. 2100,- i mnd i støtte til barnetilsyn og en ekstra barnetrygd fordi jeg er enslig forsørger. Jeg har sett lignende holdninger andre steder også, så jeg skjønner at noen tenker sånn. Men for de fleste (og opprinnelig), så er forlovelse tiden fra man har fridd, og til ekteskapet blir inngått. "Engaged to be maried", som det heter på engelsk. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/311816-hvorfor-frir-han-ikke/#findComment-2543305 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 9. august 2008 Del Skrevet 9. august 2008 ''Hvis dere er forlovet, må han vel allerede ha fridd?'' Pøh. Må han vel ikke ha gjort. Vi bestemte oss for at vi ville vise alle at det var oss to og derfor forlovet vi oss, men noen bryllupsdato er ikke bestemt nei, det er ikke aktuelt på _mange_ år ennå. Vi kan ikke flytte sammen på lenge av ulike grunner og å være gift og særbo har jeg rett og slett ikke råd til for da mister jeg pr. nå ca. kr. 2100,- i mnd i støtte til barnetilsyn og en ekstra barnetrygd fordi jeg er enslig forsørger. Ja, husker du har forklart noe sånt før. Jeg synes imidlertid det høres veldig merkelig ut å skulle fri/forvente frieri om man allerede er forlovet - forlovet er noe man er etter man er fridd til og planlegger en eller annen gang å gifte seg. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/311816-hvorfor-frir-han-ikke/#findComment-2543320 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 9. august 2008 Del Skrevet 9. august 2008 Ja, husker du har forklart noe sånt før. Jeg synes imidlertid det høres veldig merkelig ut å skulle fri/forvente frieri om man allerede er forlovet - forlovet er noe man er etter man er fridd til og planlegger en eller annen gang å gifte seg. *hehe* Den dagen han her frir skal jeg egenhendig sette et stooort kryss i taket! Nånei, skal det bli formalisert må jeg nok ut på frierføtter selv! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/311816-hvorfor-frir-han-ikke/#findComment-2543322 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 9. august 2008 Del Skrevet 9. august 2008 *hehe* Den dagen han her frir skal jeg egenhendig sette et stooort kryss i taket! Nånei, skal det bli formalisert må jeg nok ut på frierføtter selv! ''må jeg nok ut på frierføtter selv!'' Da får du kanskje vente til neste skuddår, da!? Men tviler på at jeg noensinne ville fridd til en forlovet mann 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/311816-hvorfor-frir-han-ikke/#findComment-2543450 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Er helt naturlig det Skrevet 10. august 2008 Del Skrevet 10. august 2008 ''Vi er forlovet men har ikke satt dato.'' Hvis dere er forlovet, må han vel allerede ha fridd? Skjønner hvordan du tenker, og er enig i at det i normalt fall skulle vært akkurat slik: en frir, en blir forlovet og det er satt en dag for giftemål. Men nå er det slik at vi lever i 2008 og en del er litt treige av seg så det er ikke nødvendigvis slik ting foregår for alle Vi har gått forholdet veldig stegvis, og snakket om å forlove oss. Det bestemte vi oss for liksom sammen, ringer ble bestilt og jeg skulle sette datoen. Vi var enige om en "åpen forlovelse", dvs. vi forlover oss uten å sette en dato for giftemål. Så nå går og går tiden og det blir snakket litt om giftemål innimellom. Men nå er vi treige begge to, ikke bare ham Siden det er en "åpen forlovelse" så er det liksom lov å fri på nytt. Altså i steden for å bli enige om en dato så kan en av oss be den andre om at vi nå setter en dato, det blir jo liksom å fri det. Og jeg har sakt utrykkelig i fra at vi var fornuftige og ble enige om forlovelsen sammen, når det gjelder giftemål så får han fri til meg på en litt romantisk måte. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/311816-hvorfor-frir-han-ikke/#findComment-2543525 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 10. august 2008 Del Skrevet 10. august 2008 Skjønner hvordan du tenker, og er enig i at det i normalt fall skulle vært akkurat slik: en frir, en blir forlovet og det er satt en dag for giftemål. Men nå er det slik at vi lever i 2008 og en del er litt treige av seg så det er ikke nødvendigvis slik ting foregår for alle Vi har gått forholdet veldig stegvis, og snakket om å forlove oss. Det bestemte vi oss for liksom sammen, ringer ble bestilt og jeg skulle sette datoen. Vi var enige om en "åpen forlovelse", dvs. vi forlover oss uten å sette en dato for giftemål. Så nå går og går tiden og det blir snakket litt om giftemål innimellom. Men nå er vi treige begge to, ikke bare ham Siden det er en "åpen forlovelse" så er det liksom lov å fri på nytt. Altså i steden for å bli enige om en dato så kan en av oss be den andre om at vi nå setter en dato, det blir jo liksom å fri det. Og jeg har sakt utrykkelig i fra at vi var fornuftige og ble enige om forlovelsen sammen, når det gjelder giftemål så får han fri til meg på en litt romantisk måte. ''Men nå er det slik at vi lever i 2008 og en del er litt treige av seg så det er ikke nødvendigvis slik ting foregår for alle :)'' Ja, vi lever i 2008, og jeg trodde ikke slike typer forlovelser var nødvendig lenger. Jeg husker at jeg som helt ung (en stund siden...) hadde bekjente i religiøse miljøer som forlovet seg med kjæresten for å legitimere forholdet og få dra sammen på overnattingsturer etc. For meg virket det fremmed og gammeldags å forlove seg uten planer om giftemål, men skjønner andre ser annerledes på det. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/311816-hvorfor-frir-han-ikke/#findComment-2543562 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 10. august 2008 Del Skrevet 10. august 2008 ''må jeg nok ut på frierføtter selv!'' Da får du kanskje vente til neste skuddår, da!? Men tviler på at jeg noensinne ville fridd til en forlovet mann Hadde tenkt på 2012, men det spørs om jeg må drøye til 2016 gitt, vi får se hvordan boligsituasjonen med unger og sånt blir i årene fremover, ;o) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/311816-hvorfor-frir-han-ikke/#findComment-2543673 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 10. august 2008 Del Skrevet 10. august 2008 Hadde tenkt på 2012, men det spørs om jeg må drøye til 2016 gitt, vi får se hvordan boligsituasjonen med unger og sånt blir i årene fremover, ;o) Haha, snakk om langtidsplanlegging. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/311816-hvorfor-frir-han-ikke/#findComment-2543712 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.