Gå til innhold

verk i underlivet

Anbefalte innlegg

Gjest verkeren

Hei! Har den siste måneden fått en slags svie/verk på penis. Det ble veldig mye vondere etter siste samleie, men smertene avtok gradvis i løpet av en uke. Nå er det ”normalt” igjen med bare litt verk/svie. Litt vanskelig å si hvor verken kommer fra, men sannsynligvis fra selve hodet. Får ikke mer vondt om jeg klemmer på penis eller testikler. Har ingen svie ved vannlating, men det verker mindre etter jeg har tømt blæren. Blæren må også tømmes oftere enn tidligere. Ingen utflod. Har vært plaget med eksem (ujevn ring som utvider seg) på penishodet i mange år og brukt ”betnovat med chinoform” med hell. Sjeldent brukt den mer en to uker i strekk og hatt pauser på tre-fire uker, ofte mer. Penishodet er nå mye mer ømfintlig enn det var tidligere. Vasker med vann og tørker det etter hvert toalettbesøk, likevel blir det ofte rødt og betent/irritert. Kan det være at slimhinnene på hodet er blitt så tynne at det er dette som gjør at det verker? Vil i så fall slimhinnene bygge seg opp igjen? Hva kan det evt. ellers være? Kjønnsykdommer kan sannsynligvis utelukkes. Kan det være begynnende kreft? Har du noe forslag til hva jeg skal gjøre neste gang jeg får eksem? Er det evt. noe jeg kan gjøre for at eksemen/irritasjonen ikke skal komme så ofte?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/311818-verk-i-underlivet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jon Langeland, hudlege

Hei ! Problemstillingen er kanskje ikke helt klar, men for meg kan det virke som du har 2 plager , en med uslett og ubehag på "hodet" en annen med dypere smerter i underlivet og som har en viss sammenheng med tømning av blæren. Den dypere smerten som du sier bedres etter vannlating kan skyldes en betennelses tilstand i prostata kjertelen og bør evt undersøkes hos fastlegen. Utslettet / eksemet som du bruker Betnavt med chinoform for, kan være tilbake vendende uten at man vet sikker årsak. Noen ganger kan det være en form for psoriasis eller "flasseksem" ("seborrhe"). Vedvarende bruk av Betnovat på slimhinne kan blii i sterkeste laget , selv med avbrudd og kan forårsake uttynning av hud / slimhinne. Som hovedregel bør det ikke benyttes kortisonpereparater av sterkere type enn gruppe 2 på ømfindtlige steder, f eks Locoid eller Apolar , evt enda svakere som Dactacort / Milldison. Dersom du benytter en fuktighetskrem som Locobase, Decubal eller Aderma, vil sannsynligvis behovet for cortisonkremer bli mindre. Jo lengre tid uten sterkere cortisonpreparat , destio større mulighet for at slimhinnen kan bygge seg opp igjen. I sjeldne tilfeller kan det forekomme hudkreft på penis, men da er det en vedvarende hud/ slimhinneforandring med fortykkelse, rødhet og uregelmessig overflate som aldri er heklt bra og blir gradvis verre. Hilsen Hudlegen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/311818-verk-i-underlivet/#findComment-2544017
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...