Gå til innhold

Å Holde Tilbake Leie

Anbefalte innlegg

Gjest oppgitt leietaker

Jeg leier en bolig hvor det i kontrakt står at jeg har garasje og uteplass.

Garasje har jeg ikke fått overlevert ennå fordi utleier oppbevarer en del ting der. De har ikke kunne svare meg på når jeg får den til disposisjon.

Hagen... der er ikke gresse klippet på flere år. De sa de skulle klippe og ordne der uken etter at jeg flyttet inn, men ennå, etter 4 uker har ingen ting blitt gjort.

Kan jeg holde tilbake husleie uten å informere utleier først? Gruer meg til å kontakte de mer, en er møkklei rot og sommel fra dems side.

De hadde heller ikke vasket fskikkelig ør jeg flyttet inn.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/311828-%C3%A5-holde-tilbake-leie/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Valnøtt

Kan du ikke klippe det gresset selv da, og etterpå si at nå rydder du garasjen for du trenger den?

Så får du det gjort og slipepr å irritere deg.

Jeg tror ikke dette er grunnlag for å holde tilbake leie, men kanskje deler av den hvis det tar veldig lang tid?

Nei jeg synes ikke du kan holde tilbake hele husleien pga dette. Men jeg synes du kan kreve en reduksjon som står i forhold til manglene i leieforholdet.

Synes defor du skal ta kontakt med utleier noen dager før husleien forfaller. Og si at du ikke ønsker å betale full leie før alle punktene i kontrakten er oppfyllt.

Hvis dette ikke fører til at de får fart i sakene, så fslipper du ihvertfall å betale for noe du ikke får...

• 2 uker senere...
Gjest Leieboer

Ta kontakt med leieboerforeningen.

Hilsen

Takk! Har meldt meg inn der og fått gode svar!

Disse folkene har brutt husleieloven fra første stund, med å legge på husleie, inkl. komm.avgifter pga "dyrere oppussing enn forventer", krevd at jeg skal betale for varmt vann i tillegg til strøm, krevd å ta strøm fra meg for å arbeide i kjelleren, ikke vasket før overtakelse, ikke ordnet et 1,5 m høyt gress i hagen, ikke hatt garasjen til disposisjon...

Jaja, sånn kan det gå når man ikke har andre valg til bolig :o( Skal snakke med de i kveld, men gruer meg noe helt fryktelig!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...