Gå til innhold

Redd for hjertesykdom

Anbefalte innlegg

Hei Jeg er en mann på 41 år som bekymrer meg for hjertet mitt. Har vært til fastlegen med dette et par ganger tidligere, og ble sendt til hjertelege ene gangen for undersøkelse. Han tok en belastningstest ultralyd og en pusteprøve og røntgen. Han mente alt var i skjønneste orden, dette er vel ca 2-3 år siden. Men jeg har rett som det er ubehag i brystregionen som bekymrer meg litt av og til. Senest idag når jeg kom hjem fra jobb så følte jeg akkurat som et press midt mellom brystene og litt vondt/øm i venstre arm/skulder. Ble også svett på hendene syns jeg da.Dette kom når jeg satt helt i ro men så gav det seg etter noen minutter, så spiste jeg middag, og da følte jeg akkurat det samme igjen mens jeg spiste. Kan også rett som det er føle en slags nummenhet i venstre arm/skulder.Føler dette skremmer /hindrer meg litt i det daglige i og med at det er som jeg ikke tør å finne på så mye for tenk hvis det skjer noe. Sikkert helt merkelige tanker men det er nå slik det dessverre er. Føler dette kommer og går litt da, så lurer på om jeg bør gjøre noe eller bare slå meg til ro med at det er muskulært dette her eller om det kan være andre ting som ikke er farlig. Litt merkelig at det kan komme i forbindelse med måltider av og til syns jeg. Føler av og til som jeg ikke helt er med, litt vanskelig å forklare da men får et press over øynene også på en måte. Siden jeg har vært hos fastlegen et par ganger med lignende før, så syter jeg liksom med å gå flere ganger med samme sak hvis du forstår. Har ikke noe hjertesykdommer i nær familie såvidt jeg vet da, men er faktisk veldig bekymret for dette her.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/311892-redd-for-hjertesykdom/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Satish Arora, allmennlege

Jeg forstår at du er bekymret og redd for dine symptomer. Du har gitt en veldig tydelig forklaring på det du opplever - det er særlig nyttig å vite at du opplever smerte i brystet samt skulderen sammen med noe svetting. Selv om du har vært til en hjertelege for 2-3 år siden synes jeg at det er viktig at du blir utredet på nytt. Det er viktigere å være på den sikre siden enn å angre seinere. Dersom en hjertespesialist kan igjen utelukke hjertesydom kan man begynne å vurdere alternative diagnosen (som muskulært som du antyder) men IKKE før en slik oppdatert vurdering foreligger. Ta derfor kontakt med din lege igjen med en sterk anmodning om å bli henvist til en hjertespesialist.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...