Aliza1365380759 Skrevet 8. august 2008 Del Skrevet 8. august 2008 Jeg leier en leilighet hvor alle gulv har gulvbelegg, to ulike typer har blitt brukt - et i stua/kjøkkene og et i gangen/soverom/toalett. Problemet er at det i stua/kjøkkenet er så slitt at det er umulig å få rent. Jeg tror i alle fall det er det at det er så slitt som gjør at det er skittent konstant, fordi den andre typen belegg er blankere og betydelig lettere å rengjøre. Ei helg skrubbet jeg gulvet i stua/kjøkkenet seks ganger (to ganger fredag, to lørdag og to søndag) uten at det ble noe særlig renere, og jeg begynner å bli ganske lei av at jeg "vet" at gulvet aldri er ordentlig rent. Vi bor bare to voksne her, så det sier vel seg selv at gulvet ikke bør bli så skittent i løpet av en dag som det tilsynelatende var den helga.. Noen mer eller mindre erfarne husmødre eller husfedre der ute som har noen tips? Mener at jeg har hørt at å bone gulvet kan hjelpe, men vil det ikke bli "klissete" av boningen..? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/311895-trenger-r%C3%A5d-om-gulvvask/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
brilleslangen Skrevet 8. august 2008 Del Skrevet 8. august 2008 Vet du at gulvet er rent fordi det er vasket, så trenger du jo ikke vaske på nytt selv om det ser skittent ut... Det er jo slitasjen som gjør at det ser slik ut. I virkeligheten ER det jo rent. Det kan det hende gulvet er bonet før.I den forbindelse har jeg hørt at gulv som har vært bonet men hvor boningen er slitt vekk/delvis fjernet pga vaskemidler er verre enn noe annet. Ta en runde med kraftvask for å få fjernet alt som er gammelt og prøv boning du. Boningen gjør i det minste gulvet glattere og lettere å vaske, men ikke bruk grønnsåpe på det etterpå, for grønnsåpe ødelegger boningen... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/311895-trenger-r%C3%A5d-om-gulvvask/#findComment-2542984 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aliza1365380759 Skrevet 8. august 2008 Forfatter Del Skrevet 8. august 2008 Vet du at gulvet er rent fordi det er vasket, så trenger du jo ikke vaske på nytt selv om det ser skittent ut... Det er jo slitasjen som gjør at det ser slik ut. I virkeligheten ER det jo rent. Det kan det hende gulvet er bonet før.I den forbindelse har jeg hørt at gulv som har vært bonet men hvor boningen er slitt vekk/delvis fjernet pga vaskemidler er verre enn noe annet. Ta en runde med kraftvask for å få fjernet alt som er gammelt og prøv boning du. Boningen gjør i det minste gulvet glattere og lettere å vaske, men ikke bruk grønnsåpe på det etterpå, for grønnsåpe ødelegger boningen... Nei, gulvet _er_ skittent, det er ikke bare det at det ser skittent ut.. Jeg skrubber og skrubber, men vaskevannet og tua/moppen/annet gulvvaskremedie blir nesten like skitten sjette gang jeg vasker gulvet, som første gang. Jeg tror det er fordi gulvet er slitt og at skitten derfor legger seg i alle "krinkelkroker" - at jeg fordeler den skitten som ligger i sprekkene jevnere utover når jeg vasker, og omrokkerer på den når jeg vasker igjen. Hadde det vært at det bare _så_ skittent ut skulle jeg overlevd helt fint Skal gå til innkjøp av kraftvask og se om det hjelper, takk for tips! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/311895-trenger-r%C3%A5d-om-gulvvask/#findComment-2542988 Del på andre sider Flere delingsvalg…
fargeklatten Skrevet 8. august 2008 Del Skrevet 8. august 2008 Nei, gulvet _er_ skittent, det er ikke bare det at det ser skittent ut.. Jeg skrubber og skrubber, men vaskevannet og tua/moppen/annet gulvvaskremedie blir nesten like skitten sjette gang jeg vasker gulvet, som første gang. Jeg tror det er fordi gulvet er slitt og at skitten derfor legger seg i alle "krinkelkroker" - at jeg fordeler den skitten som ligger i sprekkene jevnere utover når jeg vasker, og omrokkerer på den når jeg vasker igjen. Hadde det vært at det bare _så_ skittent ut skulle jeg overlevd helt fint Skal gå til innkjøp av kraftvask og se om det hjelper, takk for tips! Nei du må ikke bruke kraftvask , men casco grovrengjøring. Brukes først og skylles med rent vann etterpå. Når det er tørt så tar du casco gulvpolish over i tynne strøk et par tre ganger. Tørk mellom strøkene. Bruk fille som ikke loer eller avgir farge. Fåes kjøpt i alle store fargehandlere. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/311895-trenger-r%C3%A5d-om-gulvvask/#findComment-2543086 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aliza1365380759 Skrevet 8. august 2008 Forfatter Del Skrevet 8. august 2008 Nei du må ikke bruke kraftvask , men casco grovrengjøring. Brukes først og skylles med rent vann etterpå. Når det er tørt så tar du casco gulvpolish over i tynne strøk et par tre ganger. Tørk mellom strøkene. Bruk fille som ikke loer eller avgir farge. Fåes kjøpt i alle store fargehandlere. Takk for tips! Her skal det vaskes skinnende rent neste helg! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/311895-trenger-r%C3%A5d-om-gulvvask/#findComment-2543093 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.