Gå til innhold

tuberkulose/behandling

Anbefalte innlegg

Gjest san rafael

jeg bor i Caribbean. Jeg har en ansatt som har faatt paavist Tuberkulose. Hva jeg synes er uforsvarlig og merkelig er at det vil ta 3 mndr foer man har svar paa om personen er resistent. Er det noe problem og starte behandling med medisiner foer man vet dette svaret? Da dette er et fattig land og behandlingen skjer innenfor et statlig "program" er jeg redd for at ventetiden skader og gjoer tingene mere alvaarlig. Jeg vil gjerne betale for medisinen for personen, men maa vite om man kan starte behandling foer nevnte svar foreligger

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/311899-tuberkulosebehandling/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvordan er han diagnostisert fra før? Ser man "syrefaste staver" som bakterien kalles i oppspytt fra bronkiene, så er det vanlig å starte med en gang. 2 uker i isolat med behandling og så 6 mnd. behandling videre. Når resistenssvaret kommer om 3 måneder kan man evt. slutte med noen av medisinene.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...