Gjest Rin Skrevet 6. juli 2001 Del Skrevet 6. juli 2001 Kjære Mette Moen! Jeg er gravid!!! 3 mnd og en uke! Jeg har vært kjempeheldig denne gangen! Trengte verken hormonkurer, eggløsningstabletter e.l.! Men jeg har et problem; Jeg har fått en kraftig senebetennelse i foten i følge fastlegen min, og i følge henne er det ingenting man kan gjøre med det mens jeg er gravid. Er dette sant? Kan jeg ikke få noe medisin? Kan foten sjekkes med røngen? Jeg ønsker ikke å gjøre noe som kan sette fosteret i fare, for all del, men jeg kan rett og slett ikke gå lengre p.g.a. smertene som går fra ytterkanten på fotbladet til et et stykke over ankelen / utsiden av leggen. Jeg har ikke vært ute av huset på 5 uker nå!!! Jeg kan ikke trå ned på foten p.g.a. enorm verk. Jeg hinker rundt omkring i stua og til badet for å stelle min sønn som er 10 mnd. Foten dunker og verker også når jeg ikke står på den. Jeg har vært mer eller mindre HELT i ro siden i april, og det blir ikke bedre. Jeg er som sagt 3 mnd gravid nå. Sist hadde jeg bekkenløsning. Jeg er allerede over 100 kilo etter forrige graviditet (Er visst nok 186 cm høy men likevel!) Jeg føler at jeg trenger å kunne røre på meg og gå turer for å holde meg i form og for å redusere bekkenløsningplagene denne gang. Normalt er jeg slank og mye i aktivitet, men nå sitter jeg her og kan ikke med min beste vilje en gang klare å gå til postkassen og tilbake igjen på en god dag! Dersom det er slik at det ikke er mulig å kurere en senebetennelse mens du er gravid så skal jeg akseptere det, men jeg MÅ bare vite om det finnes en mulighet. Håper du vil svare på denne mailen for jeg er så fortvilet over situasjonen. Jeg prøvde i 5 år å ble gravid først gang, og nå klarer jeg ikke en gang å trille tur med han, knapt nok å stelle han. Det er en forferdelig følelse. Med vennlig hilsen en gravid Rin, 32 år. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/31191-gravid-og-kan-ikke-g%C3%A5-pga-senebetennelse/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mette Moen, Gynekolog Skrevet 8. juli 2001 Del Skrevet 8. juli 2001 Du kan få sjekket med røntgen (men man ser jo ikke en betennelse på røntgen !). Du kan få smertestillende medikamenter som paracetamol og paralgin forte for den saks skyld også. Hav med å svømme? Det belaster ikke foten og kan hjelpe ved bekkenløsning (med våt-vest) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/31191-gravid-og-kan-ikke-g%C3%A5-pga-senebetennelse/#findComment-123703 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mette Moen, Gynekolog Skrevet 8. juli 2001 Del Skrevet 8. juli 2001 Du kan få sjekket med røntgen (men man ser jo ikke en betennelse på røntgen !). Du kan få smertestillende medikamenter som paracetamol og paralgin forte for den saks skyld også. Hva med å svømme? Det belaster ikke foten og kan hjelpe ved bekkenløsning (med våt-vest) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/31191-gravid-og-kan-ikke-g%C3%A5-pga-senebetennelse/#findComment-123704 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.