Gå til innhold

Kløende sår/rifter under forhud

Anbefalte innlegg

Gjest mann 29 østlandet

Hei Jeg har siden høsten ifjor, altså i trekvart år hatt problemer med noen rifter under forhuden. Jeg trodde først det kom fra friksjon under sex men de forsvant aldri. Det er 3-4 små rifter, rundt 4-5 mm lange og kanskje rundt en 1mm i bredde. De blir mer irritert under sex og da svir det en stund i etterkant. Spesielt ved vannlating. Enkelte dager ser det også ut som rødheten har smittet over til penishodet, altså røde flekker spredt rundt. Disse går vekk rimelig kjapt etter bruk av canesten salven. Men riftene er der fortsatt. Canesten salven hjelper bare midlertidig mot litt kløe og rødheten. Etter å ha lest litt på nettet her har jeg også prøvd brulidine krem uten at det hjalp. Også locobase repair. Eneste forandring som har skjedd er nå etter to dagers bruk av bacimycin. Jeg har smurt på to ganger daglig. Men nå er jeg veldig usikker. Det røde området rundt riftene og riftene i seg selv har nå blitt helt gule. Så nå har jeg flere gule prikker og områder under forhuden.. Hva kan dette være? Skal jeg fortsette å bruke bacimycinen`? Håper inderlig dette skjer fordi det går mot bedringens vei. Setter pris på fyldig svar. mvh mann 29

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/311982-kl%C3%B8ende-s%C3%A5rrifter-under-forhud/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Miklos Degre, Dr Med Spesialist i mikrobiologi

Hei,

Det er ikke lett å stille noen sikker diagnose basert på en kort beskrivelse. Symptomene du beskriver kan skyldes infeksjon, enten med sopp eller bakterier. Men det er også muligheter for at det er andre tlstander som ligger under og infeksjonen kommer på toppen av det. Min første tanke var, da jeg leste din beskrivelse at det må være soppinfeksjon. Candida er meget vanlig i disse områdene og de forårsaker ofte nettopp slike symptomer du beskriver. Men da burde Canesten hjelpe. Spørsmål om du har brukt det tilstrekkelig lenge. Bruker du ikke lenge nok greier ikke å fjerne soppen. En ukes tid bør være minimum. Brulidin er egentlig bare en desinfiserende middel og jeg vil ikke forvente at det vil være effektiv. Det at du hadde effekt v bacimycin peker i retning av bakterieinfeksjon, men jeg er meget usikker (i likhet med deg) hva den fargeforandringen betyr. Jeg ville prøve med rett og slett en intens rengjøring/vasking med lunkent vann et par ganger om dagen og bruk av noe nøytral salve. Hvis ikke det gir seg i løpet av en uke vil jeg anbefale at du oppsøker lege og få dette undersøkt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...