Gå til innhold

Kyssing hva bør jeg testes for?

Anbefalte innlegg

Gjest AndersenNr2

Er det noen kjønnsykdommer jeg bør teste meg for etter å ha kysset mye med 1 tilfeldig dame jeg møtte på byen ?

Har 2 måneder etterpå fått kraftige forkjølelse symptomer, svake muskelsmerter som kommer å går, feber mest om natta, utrolig varm når jeg våkner opp, og en dag våknet jeg ganske så svett (har ikke skjedd meg før), masse gurgling i magen, null appetitt. Vekta går rett ned.

Herpes 1 kan man naturligvis få, men den stemmer vel overhode ikke med symptomene jeg har, har ingen munnsår. Fikk kyssesyken Epstein Barr virus for noen år siden. Akutt EBV ble raskt fastslått av 2 leger den gang, og symptomene her var annerledes, ble syk i noen måneder men kom meg 100%, så burde være resistent mot EBV nå, og EBV bekymrer meg ikke og stemmer ikke med symptomene jeg nå har.

Hva bør jeg be legen teste meg for? Bør jeg testes for HIV? Den kan vel smitte ved kyssing, selv om lite trolig så har det vel forekommet :-(

Eller er det jeg som tenker for mye nå? Kan mine symptomer skyldes "vanlig" forkjølelses virus? Hva med gurglelyder i magen, svake muskelsmerter og feber om natta, jeg har ikke hatt slik forkjølelse før.

Trodde kyssing var relativt safe, men etter 12 dagers sykdom begynner jeg å bli engstelig for å ha pådratt meg noe alvorlig fra kyssing munn til munn.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/312099-kyssing-hva-b%C3%B8r-jeg-testes-for/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Elextra

Forkjølelse er nok temmelig vanlig å pådra seg ved klining på byen, men tror det er sjeldent å pådra seg noe verre på den måten. Ellers tror jeg ganske mange av oss ville vært ille ute! :P.

Men utenkelig er det vel ikke, så får håpe du får mer faglig svar også.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...