Gjest A.T.R.L Skrevet 11. august 2008 Del Skrevet 11. august 2008 Hei Morten, Jeg har lest en del om deg på nett, og sitter igjen med et inntrykk av at du er en seriøs og dyktig plastisk kirurg. Jeg håper derfor du kan hjelpe meg å svare på noen spørsmål. Jeg ønsker å fjerne fett i ansiktet (kinn). I USA populært kallt Buccal Fat Pad Removal (eller submental liposuction). Det ser ikke ut å finnes et navn på dette i Norge (?). Finnes det ingen plastiske kirurger her i landet som utførerer denne type fettsuging i ansikt? Det virker som det nærmeste en kommer er fettsuging av hake/ hals, men altså ikke lenger opp i ansiket som kinn. Jeg er en tynn dame på 30 år, og ønsker derfor ikke å gå ned i kroppsvekt, men ser overvektig ut i ansiktet. Dersom det er tilfelle at ingen utfører denne type inngrep i Norge, kan du anbefale klinikker i USA? Takknemlig for svar. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/312120-ansiktskirurgi/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dr med Morten R Kveim, Plastisk kirurg Skrevet 12. august 2008 Del Skrevet 12. august 2008 Submental betyr "under haken". Det henfører derfor ikke till kinnområdet som inneholder buccal fat pad. Fettsuging av kinnene og eller reduksjon av buccal fat pad kan gjøres, men svært sjelden på nordeuropeere fordi ansiktsbygningen er anderledes enn på orientalere der operasjonene er popularisert. Dessuten er aldring av ansiktet forbundet medvolumtap, slik at en bør tenke seg godt om. Det som kan synes attraktivt rundt 30 kan kanskje gjøre at man ser dårligere ut når man blir 50! Oppsøk først en erfaren plastikkirurg for konsultasjon her hjemme. Jeg tror neppe det vil være vanskelig å finne en som vil gjøre inngrepet hvis det skulle være god grunn til det i ditt tilfelle. Mvh MRKveim 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/312120-ansiktskirurgi/#findComment-2545198 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.