Gjest Karianne.undrer Skrevet 11. august 2008 Del Skrevet 11. august 2008 Hei! Jeg er 23 år og ønsker nå barn med min samboer. Siste pilledag (Cerazette) var 6. juli. 11 og 12 juli hadde jeg sparsomme blødninger, kun litt brunlig utflod. Kan jeg regne dette som første menstruasjon? Vi hadde ubeskyttet sex rundt 29 juli. Siden jeg ikke kjenner min syklus (har gått på cerazette siste 3 mnd + trionetta i 3-4 år før dette) var jeg usikker på når jeg har eggløsning og når menstruasjonen skulle komme tilbake. Har derfor tatt noen graviditetstester som kun har vært negative. Nå har jeg igjen fått en slags type blødning 10 og 11 august. Det er stort sett brunlig, men opplevde friskt blod på papiret ved ett dobesøk. Kan jeg regne disse blødningene som en ordentlig menstruasjon slik at syklusen da denne gangen var på 31 dager?? Eller kan jeg være gravid, evt. hatt en tidlig SA 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/312121-sparsomme-bl%C3%B8dninger-etter-p-pille-slutt/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mette Moen, Gynekolog Skrevet 14. august 2008 Del Skrevet 14. august 2008 Blødningene i juli var sannsynligvis fordi du sluttet med hormonbehandlingen og ikke menstruasjon i egentlig forstand (blødning hos en kvinne som ikke ble gravid etter eggløsning). Det du har hatt nå i august kan være start av menstruasjon. Hvis det ikke er blitt skikkelig blødning bør du ta en graviditetstest engang i neste uke. Får du smerter, bør du søke lege, men tidlig abort er nok mindre sannsynlig. Eggløsning kan være forsinket etter bruk av hormonell prevensjon i mange år, så du kan ikke vurdere din syklus før du har hatt et par menstruasjoner. Du husker å bruke folat? Lykke til med forsøk på å bli gravid, vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/312121-sparsomme-bl%C3%B8dninger-etter-p-pille-slutt/#findComment-2546322 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.