Gjest Thea_Lille Skrevet 12. august 2008 Del Skrevet 12. august 2008 Jeg tror jeg har prøvd alt, og jeg er nesten desperat etter noe som kan hjelpe. Jeg har det som heter overømfintlige slimhinner i munnen, spesielt på tungen. Jeg tåler ikke selv små mengder, parfyme,( og innefor den kategorien er det mye, vaskemidler, skyllemidler, duftelys hårprodukter osv) Jeg tåler ikke eksos, diesel, bensin, olje , parafin. Spesielt reagerer jeg sterkt på ubehandlet tre. Så kommer jeg i nærheten av noen som pusser opp, blir jeg nærmest kvalt. Jeg kan ikke drikke te, kaffe, spise salte ting som peanøtter, potetgull osv. Krydret mat sliter jeg også med. Jeg kan ramse opp mange ting. Det som skjer er at slimhinnene i munn og hals blir såre og tørre, tungen brenner og blir rød. Noen ganger hovner jeg opp. En sjelden gang har jeg fått blødende sår på tungen. Allergimedisiner hjelper ikke, det eneste som hjelper er å holde seg unna det jeg reagerer på. Men hvordan skal jeg klare det. Går jeg i butikken er den full av parfymerte damer og menn. Skal jeg i selskap, kan jeg ikke forlange at de andre gjestene ikke er parfymerte, dessutten reagerer jeg like sterkt på duftende klær vasket med vanlig vaskepulver og skyllemidler. Livet mitt er veldig redusert p.g.a dette. Jeg har mye vondt, det er dager jeg ikke klarer å snakke eller spise uten store smerter Jeg har isolert meg helt. Og sitter for det meste hjemme for å slippe plagene. Jeg har kjøpt noe på helsekosten som heter membrasin som skal være bra for slimhinnene, og jeg bruker vanlig olje til å smøre munnen min med. Vanlig midler mot munntørrhet på apoteket irriterer bare mer for meg. Jeg er så redd for at jeg til slutt vil få kreft i munnhulen, når jeg stadig vekk går rundt med såre slimhinner. Jeg røyker ikke, drikker ikke alkohol, og prøver å leve så sundt som mulig. Noen som kan hjelpe meg? Evt berolige meg litt med tanke på det med kreftfaren, jeg tenker så mye på det. Det hadde vært så godt å kunne leve normalt, men jeg har mistet håpet, jeg har hatt det slik i over ti år nå. Jeg blir syk av å besøke min egen mor, det er et eller annet i huset hennes jeg reagerer på. Hun kan ikke komme til meg, så jeg må dra til henne, og nesten ikke klare å spise i to dager etterpå. orker snart ikke å ha det slik mer. Og det er nesten umulig å få andre til å forstå hvordan jeg har det, og at det kan være så ille. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/312213-finnes-det-hjelp-mot-s%C3%A5re-slimhinner/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest hypovit Skrevet 13. august 2008 Del Skrevet 13. august 2008 Mangel på noen vitaminer eller sporstoff kan gi såre slimhinner. Gå til legen og få tatt blodprøver om du ikke har gjort det allerede. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/312213-finnes-det-hjelp-mot-s%C3%A5re-slimhinner/#findComment-2545572 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.