Gjest Anonym bruker Skrevet 12. august 2008 Del Skrevet 12. august 2008 Jeg fikk svar vedr. om mine smerter kom fra mage/tarm. Du sier at det er mulig, men at det var mange undersøkelser som kunne utelukke hjertesykdommer. Jeg har vært innlagt på sykehuset, hvor de har tatt blodprøver og ekg. Jeg har tatt sykkeltest som var grei, samt jeg har tatt en ekkodobler (sikkert feil skrevet) ultralyd av hjertet, også grei. Men jeg tror fremdeles at det er noe galt. Jeg kan gå en liten tur så får jeg vondt, jeg kan plutselig få vondt når jeg sitter i ro. Men jeg kjenner alltid en murring i magen. Jeg har nå tatt en CT av halsen, struma, som jeg har klaget over i flere år, men som min fastlege har sagt er ufarlig. Brystsmerter, mage, høyt blodtrykk var kun nerver. Men jeg har en intrathorcal struma som er 5,2 x 5,6 cm noe jeg forsto var nokså stort. Stoffskifte ble målt på ullevål, cintiografi med jod over 2 dager. Opptak 4%- 24 timers jodid-opptak 25,6% Pertechneat-opptak: 0,7% for høyre, 1,1% for venstre thyroidealapp, med stort kaldt knuteområde i høyre lapp. Kanskje dette er årsaken til at jeg har brystsmerter? Men når smertene kommer, så kjenner jeg at magen "rumler" Jeg har ikke gått ned i vekt, men litt opp, og det er ikke vanlig. Skal ta en biopsi i september, samt de skal vurdere event. operasjon. Jeg har hatt den kulen på halsen i mere enn 15 år, og jeg har klaget på min almentilstand, men følt meg som en hypokonder fordi min fastlege hele tiden har sagt at det er bare nervene mine. Men denne undersøkelsen fikk jeg først tatt etter å ha kontaktet min venn som er lege. Han rekvirerte en CT av halsen (struma) Han sa at dette måtte jeg gjøre noe med (Men man jo vil jo helst ikke plage venner) så fikk jeg et svar. Jeg har brukt de siste 2 årene på å klage til min fastlege vedr brystsmerter, men har kun blitt tilbydd medikamenter for depresjon, samt å oppsøke psykolog. Jeg har høflig takket nei til det, fordi jeg kjenner min egen kropp, og den kan ikke lure meg. Jeg har vært et aktivt menneske som har daglig mosjonert, reist på fjellet, vært aktiv. Nå sitter jeg bare hjemme og orker ingen ting. Var det bare nerver?. Nå skal jeg bytte fastlege, og håper at alt går bra. Men vil gjerne få et svar fra deg om mine brystsmerter... Strumaen ble oppdaget første gang etter at jeg hadde fått mitt eneste barn, som jeg dessverre mistet (døde av kreft) for noen år siden. Sorg, ja det har jeg daglig, men jeg prøverl å leve videre. Klem fra meg 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/312219-brystsmerter/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Satish Arora, allmennlege Skrevet 13. august 2008 Del Skrevet 13. august 2008 Det er trist å høre at du mistet ditt eneste barn av kreft men det er bra at det er bra at du prøver å leve videre. Ut ifra det du forteller om de undersøkelsene som er blitt gjort (arbeids EKG, ultralyd av hjertet, blodprøver) samt at du opplever smerte både ved aktivitet og når du sitter, synes jeg at det er lite sannsynlig at dine smerter har sammenheng med hjertet. Men jeg må ta et lite forbehold om dette fordi jeg har verken snakket med deg direkte, undersøkt deg eller sett på svar på undersøkelsene. Ønsker deg uansett lykke til med biopsien og event operasjon og synes du skal diskutere dine smerter nærmere med din nye fastlege. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/312219-brystsmerter/#findComment-2545995 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Satish Arora, allmennlege Skrevet 19. august 2008 Del Skrevet 19. august 2008 Hei. Beklager at ikke svarte på ditt direkte sprørsmål angående stoffskifte og brystsmertene. Slik jeg ser det er det lite sannsynlig at dine smerter har sammenheng med stoffskifte. Dette fordi brystsmerter generelt er vanligvis ikke relatert til stoffskifte samt at du beskriver at smertene kan komme både når du er i ro og når du er i aktivitet. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/312219-brystsmerter/#findComment-2548764 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.