Gå til innhold

Tid på å bli bra av Apocilin (lungebet)

Anbefalte innlegg

Hei.

Mandag for snart 2 uker siden kjente jeg at feberen kom innover meg mens jeg var på jobb og tirsdag var jeg kun noen helt nødvendige timer før jeg la inn årene. Verre og sykere ble jeg og det ble nå omsider Fredag før jeg kom til lege. Konstatert alvorlig lungebetennelse med en CRP på 135. Oh well tenkte jeg, det er da behandlingsbart og så sa også legen så jeg fikk en 10dagers Apocilinkur med 40tabl.(660mg)

Nå har det gått 6 av disse dagene og jeg må si at jeg tror ikke jeg er en cm. bedre? Er ikke så plaga av febern lenger men har hoste, svimmelhet og er svært kortpostet - på grensen til at jeg blir litt bekymret faktisk.

Uansett - alle jeg har snakket med sier at man bør merke stor forskjell på allmenntilstanden etter en uke, noe jeg ikke kan påstå at jeg gjør. Burde jeg det? Trenger jeg annen antibiotika?

Fortsetter under...

[quote name=Shira :o)' timestamp='1218719806' post='3934421]

Du bør gå til legen igjen ja, og evnt forsøke en annen antibiotika.

Du skal merke bedring etter noen dager.

Kan hende du trenger en annen type antibiotika ut ifra den infeksjonen du har.

Apocilin er stort sett alltid førstevalget ved den type infeksjoner og det er svært vanlig at det ikke gir noen effeket på den type bakterier du har.

Oppsøk legen eller legevakta og be om en annen type antibiotika. Selv har jeg hatt god effekt av amoxilin men det er ikek sikkert det er rett type for deg. Men uansett må du nok oppsøke legen igjen.

God bedring

Det er slett ikke sikkert Apocillin tar knekken på infeksjonen din, du bør ta kontakt med lege igjen for å få noe annet. Nøyaktig dette skjedde med samboer i vinter, han måtte over på en skikkelig hestekur for å ta knekken på lungebetennelsen. Likevel var han fullstendig slått ut i flere uker. Ikke noe å sjangse på, med andre ord.

Apocilin er stort sett alltid førstevalget ved den type infeksjoner og det er svært vanlig at det ikke gir noen effeket på den type bakterier du har.

Oppsøk legen eller legevakta og be om en annen type antibiotika. Selv har jeg hatt god effekt av amoxilin men det er ikek sikkert det er rett type for deg. Men uansett må du nok oppsøke legen igjen.

God bedring

Har vel i ettertid fått høre at man blir satt på svakest mulig dritt for å 'se' om det kanskje kanskje funker (de berger seg vel unna et par penicillingresistenstilfeller kanskje) - nei stikker nok bortover i mårra og krever en annen sterkere type - klarer ikke og orker ikke mer hoste og enda mindre søvn.

Takk for alle gode tilbakemeldinger :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...