Susa85 Skrevet 14. august 2008 Del Skrevet 14. august 2008 Hei! Jeg er ei jente på 23 år, og jeg har gått på Yasmin siden jeg var 17. Jeg har vært veldig heldig, for jeg har ikke hatt noen bivirkninger.. tror jeg.. Men jeg hadde et lite skifte over til p-plasteret for et års tid siden. Da fikk jeg en enorm reaksjon, men ubeskrivelig mye kviser, nesten kjøttsår under plasteret og lå kjempesyk over en uke etter jeg begynte.. Byttet raskt tilbake til Yasmin,, Problemet mitt er: De siste årene, har jeg merket at humøret mitt har svinget mer og mer. Jeg er blitt ustyrlig sjalu, reagerer ut av en annen verden på små ubetydelige ting, Griner av alt og sier ting jeg vet så godt jeg ikke mener.. Jeg blir rasende og har slått meg blå fordi jeg har slått knyttneven i veggen...Jeg kjenner meg ikke igjen i det hele tatt, og det tærer på meg. Min stakkars samboer får jo gjennomgå og han er jo et fantastisk menneske som seg den virkelige meg gjennom dette.. for det er tungt. tenkte jeg skulle prøve Cerazette nå, for jeg har hørt mange som har bedringer av denne. Men tror du det kan være hormonell ubalanse, eller burde jeg oppsøke hjelp ? Jeg er egentlig et veldig positivt menneske og lar meg ikke knekke lett.. men nå blir det bare værre og værre.. Hilsen Meget Frustert 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/312362-hum%C3%B8rsvningning-og-yasmin/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mette Moen, Gynekolog Skrevet 15. august 2008 Del Skrevet 15. august 2008 Hvis reaksjonene kommer først nåe etter så mange år med p-pille, tror jeg ikke det er sammenhang. I og med at du har så stor plager foreslår jeg en test med at du i to måneder er uten hormonell prevensjon. Da får du se om det er en sammenhang. Din samboer er sikkert villig til å bruke kondom ’for husfredens skyld’. Hvis du blir bedre i humør uten p-pille, kan du forsøke Cerazette, men det er ingen garanti for at det er bedre med den. Hvis det ikke har effekt å slutte med p-pille, må du søke hjelp for ditt problem før det går ut over parforholdet. Jeg håper at du kan få hjelp. Vennlig hilsen Mette H Moen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/312362-hum%C3%B8rsvningning-og-yasmin/#findComment-2546811 Del på andre sider Flere delingsvalg…
mari81 Skrevet 17. august 2008 Del Skrevet 17. august 2008 Jeg må bare svare deg med mine erfaringer angående dette, da jeg har en sterk mening om Yasmin :-) Jeg begynte på Yasmin da jeg var 21. I starten syntes jeg det virket bra, jeg fikk fin hud, større BH-størrelse (gikk fra A til og unngikk vektøkning som jeg fryktet. Jeg tror jeg gikk på denne pillen i omtrent to år. Etter hvert som tiden gikk, merket jeg forandringer i humøret. Jeg kjenner meg VELDIG igjen i det du skriver. Jeg ble humørsyk, sjalu og begynte å gråte for ingenting. Synes virkelig synd på kjæresten min som måtte leve med det, jeg kunne bli lei meg / sint for de minste bagateller. Merket selv at jeg var urimelig, men klarte ikke gjøre noe med det. Til slutt følte jeg at det var så ille at jeg til tross for de gode bivirkningene ville bytte til et annet merke. Jeg mener selv at en del av disse irrasjonelle reaksjonene jeg hadde på småting da er blitt borte. Dette er også erfaringen mange av mine venninner som har gått på Yasmin har. Jeg har hørt folk fortelle at det gikk bra i starten, men at det de til slutt følte de ble "gale" og sluttet, at det ble verre og verre med tiden. En venninne gikk tom for Yasmin på utenlandsopphold, og gikk noen måneder uten, og kjæresten hennes ba henne om å slutte for han merket så stor forbedring av humøret hennes. Derfor er min erfaring at dette godt kan skyldes Yasmin, og du bør vurdere å droppe dem. Bare så du er klar over at det er en mulighet for det, basert på mine og de fleste vennene mine sine erfaringer :-) Lykke til! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/312362-hum%C3%B8rsvningning-og-yasmin/#findComment-2547686 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.