Gå til innhold

Mistenkelig føflekk?

Anbefalte innlegg

• 2 uker senere...

Fortsetter under...

Jon Langeland, hudlege

Hei har sett på føflekken din, ser forholdsvis lys ut og med ganske jevn farge. Det du beskriver med smerte dersom du trykker på osv er ikke spesielt typisk for en ondartet føflekk. De fleste farlige føflekker er mørke og endrer utseende, men utover det gir de vanligvis ikke noen symptomer i tidlige stadier. Etter hvert som de vokser, kan de heve seg mer opp , bli mørkere og ha lett for å blø. En annen måte å sannsynliggjøre at føflekken er ufarlig er å lete opp andre flekker i samme kroppsområde som likner. Dersom føflekken din har sett slik ut lenge og ikke endrer seg, trenger du neppe å være spesielt bekymret . Med vennlig hilsen Hudlegen

Gjest Bekymret!

Hei har sett på føflekken din, ser forholdsvis lys ut og med ganske jevn farge. Det du beskriver med smerte dersom du trykker på osv er ikke spesielt typisk for en ondartet føflekk. De fleste farlige føflekker er mørke og endrer utseende, men utover det gir de vanligvis ikke noen symptomer i tidlige stadier. Etter hvert som de vokser, kan de heve seg mer opp , bli mørkere og ha lett for å blø. En annen måte å sannsynliggjøre at føflekken er ufarlig er å lete opp andre flekker i samme kroppsområde som likner. Dersom føflekken din har sett slik ut lenge og ikke endrer seg, trenger du neppe å være spesielt bekymret . Med vennlig hilsen Hudlegen

Hei, og takk for tilbakemeldingen.

Jeg har ingen andre føflekker som ligner eller for den saks skyld føflekker som befinner seg i samme område. Føflekken er rett over området der "para-aortic lymph nodes" er. Jeg har ømme og forstørret "pelvic lymph nodes" på den siden av magen hvor føflekken er.

Jeg synes å se at den har forandret seg i løpet av åtte dager. Du kan se bilde her: http://bildr.no/view/244538

Det gamle bildet øverst til venstre.

Jeg har slitt med svakt immunforsvar og trøtthet lenge. Jeg har fått time hos min lege om ti dager. Hvis dette virker mistenkelig bør jeg be om å få fremskynnet timen?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...