Gjest justme Skrevet 8. juli 2001 Del Skrevet 8. juli 2001 Etter min første legekontroll i uke 6 + 3, fikk jeg brev fra legen min. Det var utslag på sukker i urinen, og jeg ble bedt om å holde en sukkerfri kost ! Forut for prøven hadde jeg spist et knekkebrød, og null sukker. Jeg er svært slank, har svangerskapskvalme hele døgnet, og trenger all mat jeg kan få i meg. I tillegg ble jeg tilsendt resept på Selexid, pga. UVI. Jeg har hatt UVI tidligere, og da hadde jeg de klassiske symptomene. Nå har jeg ingen ! Er det vanlig at en urinveisinfeksjon er asymptomatisk i svangerskapet ? Kan en slik infeksjon være en fare for fosteret, og er Selexid et trygt preparat ? Huff, alt en bekymrer seg for :-) Vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/31248-uvi-og-sukker-i-urinen/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trine Endsjø, jordmor Skrevet 9. juli 2001 Del Skrevet 9. juli 2001 Hvis man blir bedt om å holde en sukkerfri kost, er det fordi det er grunn til å tro at du har svangerskapsdiabetes. Etter en urinprøve, med positivt utslag på sukker, mener jeg at man bør følge opp med blodprøver (bl.a. sukkerbelastning) for å kunne fastlå en slik diagnose. Det er en veldig stor inngripen for de fleste å måtte kutte ut sukker, så jeg synes du bør be om en grundig undersøkelse før du må ty til slike drastiske inngrep i kostholdet. Når det gjelder din svangerskapskvalme, vil jeg anbefale deg å forhøre deg der du bor om det finnes en akupunktør som har erfaring med å lindre slike plager. Det er mange som kan vise til gode resultater på dette området. Har du ingen symptomer på urinveisinfeksjon, synes jeg du skal be om å få sjekket urinen din en gang til før du begynner med Selexid. Preparatet er ikke skadelig, men det er i utgangspunktet unødvendig å ta en slik kur hvis du ikke har kraftig oppvekst av bakterier. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/31248-uvi-og-sukker-i-urinen/#findComment-123759 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.