ule Skrevet 17. august 2008 Skrevet 17. august 2008 Hei! Jeg og sambo prøver å få barn. Prøvd i 4 måneder uten hell. Tar folsyre, men har lest at det er flere vitaminer man burde ha. Har hørt om Gravitamin og ser at det også inneholder folsyre. Er det farlig å ta for mye folsyre? Holder det at jeg bare tar Gravitamin? Finnes det en vitaminsammensetning som ikke inneholder folsyre? Har nemlig en nesten ny pilleboks med folat her.. 0 Siter
Anonym 82 Skrevet 18. august 2008 Skrevet 18. august 2008 Er det ikke 400 microgram som er anbefalt da? Jeg tok Weifa sine Omega 3 med folat, som har akkurat 400 microgram med folsyre. I tillegg tok jeg mine vanlige multivitaminer som inneholdt 60 microgram pr. De tok jeg to av. Dermed fikk jeg i meg 520 microgram om dagen, og legen sa aldri noe på det i hvert fall! Hva står det på folatglasset da? Står det noe om at det er farlig å få i seg for mye? I Norge er vi innmari pysete med anbefalingene da, så det er nok ikke krise om du får i deg litt mer enn anbefalt, heller omvendt vil jeg tro! 0 Siter
jubalong70 Skrevet 19. august 2008 Skrevet 19. august 2008 Folsyre er et vannløselig B-vitamin, som det overhodet ikke er farlig å ta for mye av. I Storbritannia anbefales gravide å ta 800 mcg, mens alle "vanlige" anbefales 400 mcg daglig Jeg brukte 800 mcg i alle mine graviditeter, og brukte det gjennom hele svangerskapet. 0 Siter
ally80 Skrevet 22. august 2008 Skrevet 22. august 2008 Prøv damiana og wild yam! Disse urtene får du kjøpt på helsekosten. Etter å ha forsøkt i flere år å bli gravid, fikk jeg tips om dette via en venninne, jeg tok disse tablettene i en mnd å nå er jeg gravid, slik var det også med venninnen min:) Helt utrolig! Du kan lese mer om disse urtene på www.snartgravid.no 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.