Gå til innhold

Delt samvær - hvor lange perioder hos hver?

Anbefalte innlegg

Vi har delt samvær for våre tre barn på 7, 10 og 13 år. Har siden vi ble separert for et drøyt år siden hatt en uke hos hver, men nå har tanken om å la det gå 2 uker kommet opp. Jeg syns det har fungert bra slik det har vært, men kanskje kunne 2 uker mellom vært bytte gitt mer ro.

Har noen innspill både for den ene og andre løsningen ville det vært fint.

Fortsetter under...

Vi har, av jobbmessige hensyn, vært nødt til å dele opp uka faktisk. To dager hos mor, to dager hos far og annenhver helg. Foreløbig funker dette fint for oss og ungene ser ut til å synes det er greit å slippe å være borte fra den ene foreldren mer enn max. 5 dager i strekk.

En annen fordel er at ettersom de alltid er hos samme forelder de fire første dagene i uka så blir det enklere med fritidsaktiviteter. Om foreldrene bor forholdsvis nære hverandre er jo ikke det noe problem, men om de bor et stykke fra hverandre blir det raskt mye kjøring.

To uker borte fra ungene, evt. to uker med eneansvar for to unger er for lenge synes jeg, men det er jo min personlige synsing.

Gjest alenemamman

Vi har, av jobbmessige hensyn, vært nødt til å dele opp uka faktisk. To dager hos mor, to dager hos far og annenhver helg. Foreløbig funker dette fint for oss og ungene ser ut til å synes det er greit å slippe å være borte fra den ene foreldren mer enn max. 5 dager i strekk.

En annen fordel er at ettersom de alltid er hos samme forelder de fire første dagene i uka så blir det enklere med fritidsaktiviteter. Om foreldrene bor forholdsvis nære hverandre er jo ikke det noe problem, men om de bor et stykke fra hverandre blir det raskt mye kjøring.

To uker borte fra ungene, evt. to uker med eneansvar for to unger er for lenge synes jeg, men det er jo min personlige synsing.

Jeg er enig i at to uker uten barna til stadighet høres FRYKTELIG lenge ut! Men du kan da ikke mene at det er for lenge å være aleneforelder til to egne barn i 2 uker om gangen???? Eller er det kanskje ekstra mye å gjøre med ett- eller begge barna dine pga funksjonshemming eller syndrom?

Jeg er enig i at to uker uten barna til stadighet høres FRYKTELIG lenge ut! Men du kan da ikke mene at det er for lenge å være aleneforelder til to egne barn i 2 uker om gangen???? Eller er det kanskje ekstra mye å gjøre med ett- eller begge barna dine pga funksjonshemming eller syndrom?

Neida, jeg har friske og flotte barn. :o) Men 14 dager helt alene med ungene er lenge synes jeg og da er det godt å få litt alenetid. Vi deler jo gjerne sommerferien i 2 og 2 uker vi og begge synes det er godt å få ungene etter to uker og også at det er godt å få litt fri etter to uker.

Gjest Lilje30

Det kan være tøft å være alenemamma oppå 100% jobb, men alt går hvis man må.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...